Zaawansowany Power BI – analiza i modelowanie danych (online)

Warsztat w maksymalnie 15-osobowej grupie

Szkolenie zamknięte

Zapraszamy na autorskie szkolenie z zaawansowanego wykorzystania platformy Power BI do tworzenia nowoczesnych raportów, opracowane przez wieloletniego praktyka biznesu.

Dzięki udziałowi nauczysz się sprawnie modelować i wizualizować dane w PowerBI!

Wymagania

1. Znajomość podstawowych umiejętności obsługi PowerBI (np. importowanie danych)

2. Własny laptop

3. Zainstalowana darmowa wersja Desktopowa:

  • Z oficjalnej strony Microsoft (aplikacja jest bezpłatna i mamy możliwość wyboru wersji językowej przed pobraniem)
  • Ze sklepu Microsoft Store (obie są poprawne, ale polecamy Microsoft Store)

4. Darmowe konto na stronie PowerBI

5. Licencja Power BI Free – wystarczy skorzystać z linku (jeśli użytkownik posiada konto Office 365 w firmie lub prywatnie można uruchomić darmową subskrypcję trial Power BI free za pomocą tego konta).

Program obejmuje:

hook, ok, check Wprowadzenie do modelowania danych

hook, ok, check Budowanie i zasilanie modelu danych

hook, ok, check M-language i podstawy procesów ETL

hook, ok, check Doskonalenie modeli z użyciem języka DAX

hook, ok, check Efektywna wizualizacja danych


Program spotkania obejmuje 1 dzień szkoleniowy, podczas którego uczestnik otrzyma komplet wiedzy i możliwość jej praktycznego przećwiczenia, aby samodzielnie analizować i modelować dane w Power BI.

Szkolenie odbywa się w maksymalnie 15-osobowych grupie.

Prowadzący GRZEGORZ CHOJNACKI

Entuzjasta optymalizacji, automatyzacji oraz analizy danych i ich wizualizacji

Doświadczenie zdobywał między innymi w obsza­rze administracji systemów wsparcia sprzedaży i późniejszej ana­lizy sprzedaży. Z racji ścieżki zawodowej w pewnym mo­mencie zaciekawił się tematyką Business Intelligence, BigData, rozwiązaniami mobilnych dla biznesu, a od zawsze inte­resował się nowinkami technologicznymi.

To wszystko doprowadziło do rozpoczęcia kolejnej pa­sji czyli pracy z narzędziami Microsoft, w praktycznym wydaniu (Excel, PowerPoint, Office365, PowerBI). Tym razem swoją wie­dzą, zdobytą przez kilka ostatnich lat, podzieli się z Tobą!

Harmonogram:

9:25 Powitanie uczestników i rozpoczęcie warsztatu

9:30 Modelowanie danych – wprowadzenie

  • Pojęcie analizy danych/modelu danych (m.in. wymiary, fakty, miary)
  • Tabele/źródła danych
  • Jak powinny wyglądać tabele i model danych? (m.in. relacje, hierarchie, kalendarz)

10:30 Zasilanie modelu – import danych

  • M-Language
  • Procesy ETL (podstawy)
  • Źródła danych w PowerBI
  • Import vs DirectQuery
  • Przekształcenia i oczyszczanie danych
  • Funkcje i parametry
  • Optymalizacja zapytań

11:45 Przerwa

12:00 Budowa modelu danych

  • Język DAX
  • xVelocity/VertiPaq – charakterystyka
  • Kolumny obliczeniowe vs Miary
  • Kalendarz / Time Intelligence
  • Relacje
  • Tabele miar

13:00 Przerwa

13:30 DAX w praktyce (na przykładach), m.in.:

  • CALCULATE
  • ALL/ALLEXCEPT
  • RELATED/CROSSJOIN
  • SWITCH
  • Miary czasu: MTD, QTD, YTD, MAT, itp.
  • Filtrowanie wierszy vs kolumn i miar

15:00 Efektywna wizualizacja danych

  • Dobór wykresów
  • Interakcje
  • Wizualizacje niestandardowe
  • Personalizacja

16:30 Zakończenie warsztatu

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

Zgoda marketingowa

Administratorem danych osobowych jest Trio Conferences spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (00-739) przy ul. Stępińskiej 9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wykonania zamówionej usługi w postaci obsługi wiadomości i udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania oraz kierowania treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityka prywatności (https://online.trioconferences.pl/polityka-prywatnosci/ ) Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, przesyłając informację na adres e-mail: kontakt@trioconferences.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed wycofaniem tej zgody.

Masz pytania?

Marta Pawlikowska

Project Director
880-124-108

m.pawlikowska@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

1. Gdzie odbywają się wydarzenia organizowane online?

Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl

2. Jakich programów potrzebuję, aby korzystać z platformy szkoleniowej?

Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania specjalistycznego oprogramowania.

3. Jak otrzymam dostęp do platformy?

Wystarczy zarejestrować się dokonując zakupu wydarzenia.

4. Jak rozpoczyna się wydarzenie online?

W dniu wydarzenia należy ZALOGOWAĆ SIĘ DO PLATFORMY o określonej w harmonogramie godzinie, o której prelegenci będą wygłaszać swoje prelekcje zgodnie z agendą zadeklarowaną przez organizatora.

5. Czy można zadawać pytania prelegentem?

Po każdej prelekcji odbędzie się SESJA PYTAŃ, w trakcie której uczestnicy będą mieli możliwości zadania pytań prelegentowi.

7. Czy uczestnicy wydarzenia będą mogli rozmawiać ze sobą?

Tak. W trakcie prelekcji można będzie WYMIENIAĆ SIĘ OPINIAMI Z INNYMI UCZESTNIKAMI wydarzenia na dedykowanym czacie publicznym. Będzie możliwość rozmowy pomiędzy poszczególnymi uczestnikami wydarzenia na czacie prywatnym.

8. Czy otrzymam certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu?

Tak. Wydarzenie zakończy się przesłaniem ELEKTRONICZNYCH CERTYFIKATÓW UCZESTNICTWA.