Zaawansowany Power BI – analiza i modelowanie danych (online)

Warsztat w maksymalnie 15-osobowej grupie

Szkolenie zamknięte

Zapraszamy na autorskie szkolenie z zaawansowanego wykorzystania platformy Power BI do tworzenia nowoczesnych raportów, opracowane przez wieloletniego praktyka biznesu.

Dzięki udziałowi nauczysz się sprawnie modelować i wizualizować dane w PowerBI!

Wymagania

1. Znajomość podstawowych umiejętności obsługi PowerBI (np. importowanie danych)

2. Własny laptop

3. Zainstalowana darmowa wersja Desktopowa:

  • Z oficjalnej strony Microsoft (aplikacja jest bezpłatna i mamy możliwość wyboru wersji językowej przed pobraniem)
  • Ze sklepu Microsoft Store (obie są poprawne, ale polecamy Microsoft Store)

4. Darmowe konto na stronie PowerBI

5. Licencja Power BI Free – wystarczy skorzystać z linku (jeśli użytkownik posiada konto Office 365 w firmie lub prywatnie można uruchomić darmową subskrypcję trial Power BI free za pomocą tego konta).

Program obejmuje:

hook, ok, check Wprowadzenie do modelowania danych

hook, ok, check Budowanie i zasilanie modelu danych

hook, ok, check M-language i podstawy procesów ETL

hook, ok, check Doskonalenie modeli z użyciem języka DAX

hook, ok, check Efektywna wizualizacja danych


Program spotkania obejmuje 1 dzień szkoleniowy, podczas którego uczestnik otrzyma komplet wiedzy i możliwość jej praktycznego przećwiczenia, aby samodzielnie analizować i modelować dane w Power BI.

Szkolenie odbywa się w maksymalnie 15-osobowych grupie.

Prowadzący GRZEGORZ CHOJNACKI

Entuzjasta optymalizacji, automatyzacji oraz analizy danych i ich wizualizacji

Doświadczenie zdobywał między innymi w obsza­rze administracji systemów wsparcia sprzedaży i późniejszej ana­lizy sprzedaży. Z racji ścieżki zawodowej w pewnym mo­mencie zaciekawił się tematyką Business Intelligence, BigData, rozwiązaniami mobilnych dla biznesu, a od zawsze inte­resował się nowinkami technologicznymi.

To wszystko doprowadziło do rozpoczęcia kolejnej pa­sji czyli pracy z narzędziami Microsoft, w praktycznym wydaniu (Excel, PowerPoint, Office365, PowerBI). Tym razem swoją wie­dzą, zdobytą przez kilka ostatnich lat, podzieli się z Tobą!

Harmonogram:

9:25 Powitanie uczestników i rozpoczęcie warsztatu

9:30 Modelowanie danych – wprowadzenie

  • Pojęcie analizy danych/modelu danych (m.in. wymiary, fakty, miary)
  • Tabele/źródła danych
  • Jak powinny wyglądać tabele i model danych? (m.in. relacje, hierarchie, kalendarz)

10:30 Zasilanie modelu – import danych

  • M-Language
  • Procesy ETL (podstawy)
  • Źródła danych w PowerBI
  • Import vs DirectQuery
  • Przekształcenia i oczyszczanie danych
  • Funkcje i parametry
  • Optymalizacja zapytań

11:45 Przerwa

12:00 Budowa modelu danych

  • Język DAX
  • xVelocity/VertiPaq – charakterystyka
  • Kolumny obliczeniowe vs Miary
  • Kalendarz / Time Intelligence
  • Relacje
  • Tabele miar

13:00 Przerwa

13:30 DAX w praktyce (na przykładach), m.in.:

  • CALCULATE
  • ALL/ALLEXCEPT
  • RELATED/CROSSJOIN
  • SWITCH
  • Miary czasu: MTD, QTD, YTD, MAT, itp.
  • Filtrowanie wierszy vs kolumn i miar

15:00 Efektywna wizualizacja danych

  • Dobór wykresów
  • Interakcje
  • Wizualizacje niestandardowe
  • Personalizacja

16:30 Zakończenie warsztatu

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

Zgoda marketingowa

Administratorem danych osobowych jest Trio Conferences spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (00-739) przy ul. Stępińskiej 9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wykonania zamówionej usługi w postaci obsługi wiadomości i udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania oraz kierowania treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityka prywatności (https://online.trioconferences.pl/polityka-prywatnosci/ ) Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, przesyłając informację na adres e-mail: kontakt@trioconferences.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed wycofaniem tej zgody.

Masz pytania?

Marta Pawlikowska

Project Director
880-124-108

m.pawlikowska@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

Szkolenia zamknięte organizujemy dla Twojej firmy lub Twojego zespołu na indywidualne zamówienie. Dokładnie dostosowujemy szkolenie do potrzeb klienta i przeprowadzamy je w dogodnym dla klienta momencie.
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.

Szkolenia zamknięte mogą odbyć się stacjonarnie (w siedzibie klienta lub innej dogodnej lokalizacji) albo online (na platformie szkoleniowej Trio Conferences lub z wykorzystaniem rozwiązania technologicznego klienta).

Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ Trio Conferences dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl

Szkolenia zamknięte są wyceniane indywidualnie – zostaw nam swoje dane w formularzu kontaktowym, abyśmy mogli je dla Ciebie wycenić.

Na cenę szkolenia ma wpływ kilka czynników, m.in.:
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.

Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania żadnego specjalistycznego oprogramowania.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze strefy darmowej, w której publikujemy nagrania bezpłatnych webinariów i prelekcji.

Możesz zarejestrować się na trzy sposoby. Pierwsze – kupując dostęp do wydarzenia, drugi – zgłaszając się na wydarzenie darmowe, trzeci – rejestrując się poprzez zakładkę Zaloguj się w menu głównym (prawy, górny róg). Po zarejestrowaniu się każdy użytkownik otrzymuje dostęp do swoich kursów w zakładce Moje konto.

Tak, uczestnicy wydarzeń szkoleń zamkniętych otrzymują ELEKTRONICZNY CERTYFIKAT UCZESTNICTWA po zakończeniu szkolenia.