Szkolenie zamknięte
Równe traktowanie w zatrudnieniu, dyskryminacja i mobbing w czasie pandemii
Formuła online

Niewątpliwie wybuch pandemii COVID-19 był dla przedsiębiorców największym wyznaniem w 2020 roku.
Pracodawcy wciąż mierzą się w wyzwaniami jakimi jest sposób organizacji pracy w czasie pandemii, przestrzeganie podwyższonych standardów BHP i prawidłowa ochrona życia i zdrowia pracowników. Jednak te najbardziej aktualne tematy nie zwalniają pracodawców z realizacji innych obowiązków wynikających z prawa pracy tj. respektowanie zasady równego traktowania, zakaz dyskryminacji czy przeciwdziałanie mobbingowi.
Uwzględniając aktualne okoliczności warto odpowiedzieć na pytania, czy, i ewentualnie jak, pandemia wpłynęła na przestrzeganie tych obowiązków.
Dla kogo:
Do udziału w szkoleniu zapraszamy kadrę menedżerską, osoby odpowiedzialne za przeciwdziałanie mobbingowi i dyskryminacji w organizacji – pracowników działów HR oraz członków komisji antymobbingowych
Wymagania techniczne spotkania online:
- Stałe łącze internetowe
- Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
- Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku
Uczestnik szkolenia dowie się:
jakie są przesłanki do uznania praktyk za dyskryminujące
jak wygląda najnowsze orzecznictwo
w oparciu o przykłady, jakie zachowania kwalifikują się do dyskryminacyjnych
jakie obowiązki ciążą na pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
czym różni się mobbing od dyskryminacji
Program spotkania obejmuje 1 dzień szkoleniowy, podczas którego uczestnik otrzyma komplet wiedzy i informacji z zakresu przeciwdziałania praktykom dyskryminacyjnym i mobbingowi.
SZKOLENIE POPROWADZĄ:

BARBARA KLIMCZYK
Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird.
Jest specjalistką z zakresu indywidualnego oraz zbiorowego prawa pracy, a także prawno-pracowniczych aspektów transportu i logistyki. Specjalizuje się w rozwiązywaniu sporów z zakresu indywidualnego i zbiorowego prawa pracy oraz prawno-pracowniczych aspektów transportu i logistyki, ze szczególnym uwzględnieniem zagadnień związanych z wyjazdami służbowymi i czasem pracy kierowców i innych pracowników mobilnych. Posiada szeroką wiedzę i praktykę w reprezentowaniu klientów lokalnych i zagranicznych przed sądami w postępowaniach dotyczących wyżej wymienionych dziedzin. Na co dzień współpracuje z przedsiębiorstwami z sektora TLS we wszystkich sprawach prawnych związanych z ich bieżącą działalnością, ze szczególnym uwzględnieniem kwestii prawno-pracowniczych i związanych z delegowaniem pracowników do innych państw Unii Europejskiej. Jej innymi obszarami specjalizacji jest zatrudnianie cudzoziemców, w szczególności w aspekcie globalnej mobilności pracowników (Global Mobility). Jest absolwentką Uniwersytetu Adama Mickiewicza w Poznaniu, studiowała także na Wydziale Prawa Université de Rennes

PAULA KOCZARA
Associate w praktyce prawa pracy kancelarii Bird & Bird
Specjalizuje się w prawie pracy i prawie ubezpieczeń społecznym, szczególnie w zagadnieniach dotyczących indywidualnego i zbiorowego prawa pracy. Posiada także doświadczenie w prowadzeniu spraw z zakresu ubezpieczeń społecznych, w tym obsłudze procesów zbiorowych przeciwko Zakładowi Ubezpieczeń Społecznych. Wspiera przedsiębiorców w bieżącym doradztwie związanym z prawem pracy ze szczególnym uwzględnieniem kształtowania polityk wynagradzania, benefitach pracowniczych, zgodności z przepisami dotyczącymi równego traktowania w zatrudnieniu. Posiada doświadczenie w prowadzeniu spraw związanych z projektami restrukturyzacyjnymi i zwolnieniami grupowymi, prawno-pracowniczymi aspektami połączeń spółek, negocjacjami porozumień grupowych i prowadzeniem sporów zbiorowych. Przed dołączeniem do Bird & Bird zdobywała doświadczenie w polskich kancelariach prawnych. Poprzednio pracowałam w renomowanej butikowej kancelarii prawa pracy. Jest absolwentką Wydziału Prawa i Administracji Uniwersytetu im. Adama Mickiewicza w Poznaniu oraz polityki społecznej na Uniwersytecie Ekonomicznym w Poznaniu, gdzie ukończyła także studia doktoranckie na kierunku ekonomia. Aktualnie przygotowuje rozprawę doktorską poświęconą ekonomicznym aspektom ubezpieczeń społecznych. Jest radcą prawnym w Okręgowej Izbie Radców Prawnych w Poznaniu.
Partner Szkolenia

Harmonogram:
9:30 Powitanie uczestników, wskazówki praktyczne
9:40 Wstęp
- Wprowadzenie – równe traktowanie w zatrudnieniu w czasie pandemii
- Zasada równego traktowania w zatrudnieniu – zagadnienia ogólne
10:10 Przerwa na kawę
10:25 Zakaz dyskryminacji
- Pojęcie dyskryminacji i przesłanek dyskryminacyjnych
- Przejawy dyskryminacji: dyskryminacja pośrednia i dyskryminacja bezpośrednia
- Molestowanie i molestowanie seksualne
- Zakaz dyskryminacji w orzecznictwie
- Przykłady zachowań dyskryminacyjnych
11:40 Przerwa na kawę
11:55 Nakaz przeciwdziałania mobbingowi
- Pojęcie mobbingu
- Skutki mobbingu
- Obowiązek pracodawcy w zakresie przeciwdziałania mobbingowi
- Mobbing w orzecznictwie
- Przykłady zachowań mobbingowych
13:10 Przerwa na lunch
13:40 Podsumowanie
- Mobbing a dyskryminacja – podobieństwa i różnice
- Roszczenia związane z dyskryminacją i mobbingiem
- Działania pracodawcy przeciwdziałające dyskryminacji i mobbingowi
14:40 Przerwa na kawę
14:45 Dyskryminacja i mobbing w czasie pandemii
- Przejawy dyskryminacji w czasie pandemii
- Przejawy mobbingu w czasie pandemii
- Dobre praktyki przeciwdziałania dyskryminacji i mobbingowi w czasie pandemii
15:40 Sesja pytań i odpowiedzi
16:00 Zakończenie szkolenia
Zapisz się
Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.
Zapisuję się na szkolenie zamknięte
Równe traktowanie w zatrudnieniu, dyskryminacja i mobbing w czasie pandemii
Formularz zgłoszeniowy
Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.
Masz pytania?
Najczęściej zadawane pytania
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.