Revenue management i elementy pricingu
(Spotkanie praktyków online)
26 listopada 2020, g. 9:30-16:30
Zapraszamy na spotkanie praktyków online, które poprowadzi jeden z naszych najlepszych ekspertów, kilkunastoletni praktyk, Artur Strzesak z Eurocash Cash&Carry, który w dynamiczny i prosty sposób przedstawi inspirujące praktyki pomocne w codziennej pracy.
Dzięki udziałowi poznasz praktyczne przykłady oparte o case studies. Będziesz miał okazję zadać pytania oraz wymienić się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Chcemy zapewnić Ci zgłębienie Twojej dotychczasowej wiedzy.
Potrzebujesz dodatkowych argumentów?
Dlaczego online?
- NIE WYCHODZISZ Z DOMU, dzięki czemu nie narażasz zdrowia swojego, ani swoich bliskich.
- WYPRZEDZASZ KONKURENCJĘ! Szkolisz się z interesującego Cię tematu.
- Na zakończenie wydarzenia otrzymujesz certyfikat potwierdzający Twój udział w spotkaniu.
Wymagania techniczne spotkania online
- Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
- Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku
Program obejmuje:
RM i Pricing – czym jest, na czym polega, jakie procesy obejmuje
Warunki handlowe – konstrukcja, składowe, znaczenie dla RM
Strategia kategorii – czym jest, z jakich elementów się składa, jak ją stworzyć
Polityka cenowa i polityka promocyjna jako element strategii kategorii
Sposoby wyznaczania i mierzenia cen regularnych i promocyjnych
Narzędzia i sposoby wyznaczania oraz mierzenia indeksów cenowych
Kalkulacja promocji z perspektywy dystrybutora
Wpływ warunków promocji i refundacji promocji na RM od strony dystrybutora
Narzędzia i parametry oceny efektywności promocji
Analiza sprzedaży po rodzajach sprzedaży
Miks sprzedaży a RM
Sesja pytań i odpowiedzi
Prowadzący
Artur Strzesak, Menadżer Zarządzania Grupą Kategorii, Eurocash Cash&Carry
Od ponad 13 lat związany z zakupami, category managementem i usprawnianiem procesów biznesowych. Karierę zawodową rozpoczynał w dziale zakupów jednego z największych producentów wyrobów tytoniowych na świecie, gdzie odpowiadał za optymalizację i konsolidację procesów zakupowych w pionie produkcyjnym. Podczas współpracy z Imperial Tobacco Polska uprościł i uszczelnił procesy zakupowe, wprowadził systemy raportowania i kontroli zakupowej, zunifikował i skonsolidował działy zakupów w przejętych w Polsce zakładach grupy, odpowiadał za wdrożenie platform aukcyjnych, VMI oraz E-procurement.
Następnie związany z Lidl Polska, gdzie odpowiadał za kategorie świeże. Wykreował i wprowadził na półkę kilkadziesiąt całkowicie nowych produktów marki własnej, prowadził negocjacje handlowe w skali europejskiej, tworzył strategie rozwoju kategorii.
Od 2013 roku zarządzał kategoriami świeżymi w Eurocash Cash&Carry, gdzie odpowiadał za tworzenie i realizację strategii kategorii o obrocie 1 mld pln netto rocznie, prowadził projekty wdrożeniowe w zakresie convenience, owoce i warzywa. Później odpowiedzialny za stworzenie i realizację planu naprawczego dla kategorii chemia i pet food, a także odpowiedzialny za obszar layout oraz projekty specjalne w zakresie automatyzacji procesów sprzedaży, optymalizacji procesów zakupowych, procesów zarządzania kategorią, a także projekty w obszarze komunikacji z klientem i nowych technologii wspierających procesy sprzedaży.
Obecnie odpowiada za zarządzanie i negocjacje w obszarze nieruchomości, inwestycji, odpowiada za budżet CAPEX, prowadzi projekty związane z optymalizacją procesów i customer experience.
Równocześnie, od początku kariery zawodowej, wspiera przedsiębiorstwa w zakresie analizy biznesowej, optymalizacji i poprawy efektywności procesów biznesowych głównie w obszarze zakupów i sprzedaży w ramach własnej organizacji www.strategicsolutions.pl.
Harmonogram:
9:30 Powitanie uczestników i rozpoczęcie warsztatu
9:40 – 11:25 BLOK I
RM i Pricing – czym jest, na czym polega, jakie procesy obejmuje
- Zdefiniowanie Revenue Management oraz Pricing
- Czym w praktyce jest RM i Pricing
- Procesy wchodzące w skład RM i Pricingu
Warunki handlowe – konstrukcja, składowe, znaczenie dla RM
- Relacja dostawca/producent – dystrybutor
- Co ma wpływ na konstrukcję warunków handlowych
- Elementy składowe warunków handlowych
- Wpływ konstrukcji warunków handlowych na strategie kategorii i zarządzanie przychodami
- Na co zwracać szczególną uwagę w warunkach handlowych
Strategia kategorii – czym jest, z jakich elementów się składa, jak ją stworzyć
- Co ma wpływ na strategię kategorii
- Znaczenie strategii
- Strategia kategorii w kontekście strategii firmy
- Elementy strategii kategorii
- Jak tworzy się strategię i jak weryfikuje się jej realizację
- Jak w praktyce wygląda tworzenie i realizacja strategii kategorii – przykłady
Polityka cenowa i polityka promocyjna jako element strategii kategorii
- Zdefiniowanie polityki cenowej i promocyjnej
- Czym w praktyce jest polityka cenowa i promocyjna
- Jak definiować obie polityki
- Narzędzia do realizacji polityki cenowej i promocyjnej
- Sposoby weryfikacji polityki cenowej i promocyjnej
11:25 – 11:40 Przerwa na kawę
11:40 – 13:40 BLOK II
Sposoby wyznaczania i mierzenia cen regularnych i promocyjnych
- Czym jest shopping
- Narzędzia do prowadzenia polityki cenowej i promocyjnej na przykładzie
Narzędzia i sposoby wyznaczania oraz mierzenia indeksów cenowych
- Czym w praktyce jest koszyk i HEL
- Sposoby wyznaczania koszyka i HEL-u
- Analizy w oparciu o pozycjonowanie cenowe
Kalkulacja promocji z perspektywy dystrybutora
- Spojrzenie dystrybutora na promocje zakupowe
- Rodzaje promocji zakupowych i ich refundacji
- Modele zarządzania promocjami, cele promocyjne, budżety promocyjne
Wpływ warunków promocji i refundacji promocji na RM od strony dystrybutora
- Kalkulacja promocji zakupowej i sprzedażowej z perspektywy dystrybutora
- Sposób myślenia kupca/category managera o promocjach
- Wpływ poszczególnych rodzajów promocji zakupowych i sprzedażowych na RM
13:40 – 14:25 Przerwa na lunch
14:25 – 15:30 BLOK III
Narzędzia i parametry oceny efektywności promocji
- Jak mierzyć promocje
- Które parametry są istotne dla oceny efektywności promocji
- Modele zarządzania promocjami
Analiza sprzedaży po rodzajach sprzedaży
- Modelowy sposób myślenia o sprzedaży
- Rodzaje sprzedaży przez pryzmat kosztów każdego z nich
Miks sprzedaży a RM
- Sprzedaż po rodzajach w kontekście strategii kategorii
- Jak modyfikować miks sprzedaży w stronę korzystnego wpływu na przychody
Podsumowanie
15:30 – 16:30 BLOK IV
Sesja pytań i odpowiedzi (zakładany czas trwania ok. 1 h, może ulec skróceniu jeśli pula Q&A zostanie wykorzystania wcześniej)
16:30 Zakończenie wydarzenia
Rekomendacje
Nie miałeś okazji poznać naszego eksperta? Zobacz, jak opisywali Artura Strzesaka uczestnicy wydarzeń poświęconych zagadnieniom revenue i pricing management:
Bardzo ciekawa prezentacja z perspektywy pricingu. Perspektywa “drugiej strony”.
Ocena nawet 6: wiedza, doświadczenie, sposób przekazu. Bardzo interesująca!
Świetnie, że strona kupca została pokazana, dane prezentowane idealnie wpasowane – najlepsza prezentacja dnia i spotkania.
Bardzo dużo wartościowych informacji ,ciekawie opowiedziane, super praktyka, prosto, dynamicznie, bez owijania w bawełnę.
Dużo ciekawych i praktycznych informacji na poziome zakupy-producent.
Duża wiedza i zaangażowanie prowadzącego. Ciekawa prezentacja do przełożenia w realiach firmowych. Pomocny materiał w codziennej pracy.
Zapisz się
-
Spotkanie praktyków online – Revenue ManagementProdukt w promocji
895,00zł695,00zł
Co obejmuje bilet?
Pełen dostęp do całodniowej transmisji online 26 listopada 2020
30-dniowy dostęp do nagrania z wydarzenia oraz sesji pytań z prelegentem
Udział w sesji zadawania pytań – możliwość swobodnego zadania pytań prelegentowi w trakcie trwania prelekcji oraz po jej zakończeniu w sesji Q&A
Nieograniczona wymiana zdań z innymi uczestnikami wydarzenia na czacie publicznym
Pakiet materiałów dodatkowych udostępnionych przez prelegenta
Elektroniczny certyfikat udziału w wydarzeniu.
Masz pytania?
Najczęściej zadawane pytania
Po udanej rejestracji na ekranie pojawi się komunikat potwierdzający przyjęcie zgłoszenia wraz z linkiem do wirtualnego pokoju. Godzinę przed rozpoczęciem webinarium prześlemy go do Ciebie raz jeszcze wraz z przypomnieniem terminu.
– pierwsze – poprzez zakładkę Szkolenia w menu głównym (podzakładka Strefa darmowa)
– drugie – Kursy i strefa darmowa w zakładce Moje konto
1. Jeśli pojawia się komunikat: Nieobsługiwany format video lub MIME – problem spowodowany jest przez nieaktualną wtyczkę Flash. Proszę pobrać najnowszą wersję rozszerzenia Adobe Flash Player dla swojej przeglądarki internetowej.
2. Video nie odtwarza się w przeglądarce Chrome – ten problem pojawia się często. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z każdej innej przeglądarki.
Jeśli masz inny problem napisz do nas adres kontakt@trioconferences.pl