Revenue management i elementy pricingu

(Spotkanie praktyków online)

26 listopada 2020, g. 9:30-16:30

Zapraszamy na spotkanie praktyków online, które poprowadzi jeden z naszych najlepszych ekspertów, kilkunastoletni praktyk, Artur Strzesak z Eurocash Cash&Carry, który w dynamiczny i prosty sposób przedstawi inspirujące praktyki pomocne w codziennej pracy.

Dzięki udziałowi poznasz praktyczne przykłady oparte o case studies. Będziesz miał okazję zadać pytania oraz wymienić się swoimi spostrzeżeniami i doświadczeniami. Chcemy zapewnić Ci zgłębienie Twojej dotychczasowej wiedzy.

Potrzebujesz dodatkowych argumentów?

Dlaczego online?

  • NIE WYCHODZISZ Z DOMU, dzięki czemu nie narażasz zdrowia swojego, ani swoich bliskich.
  • WYPRZEDZASZ KONKURENCJĘ! Szkolisz się z interesującego Cię tematu.
  • Na zakończenie wydarzenia otrzymujesz certyfikat potwierdzający Twój udział w spotkaniu.

Wymagania techniczne spotkania online

  • Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
  • Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku

Program obejmuje:

hook, ok, check RM i Pricing – czym jest, na czym polega, jakie procesy obejmuje

hook, ok, check Warunki handlowe – konstrukcja, składowe, znaczenie dla RM

hook, ok, check Strategia kategorii – czym jest, z jakich elementów się składa, jak ją stworzyć

hook, ok, check Polityka cenowa i polityka promocyjna jako element strategii kategorii

hook, ok, check Sposoby wyznaczania i mierzenia cen regularnych i promocyjnych

hook, ok, check Narzędzia i sposoby wyznaczania oraz mierzenia indeksów cenowych

hook, ok, check Kalkulacja promocji z perspektywy dystrybutora

hook, ok, check Wpływ warunków promocji i refundacji promocji na RM od strony dystrybutora

hook, ok, check Narzędzia i parametry oceny efektywności promocji

hook, ok, check Analiza sprzedaży po rodzajach sprzedaży

hook, ok, check Miks sprzedaży a RM

hook, ok, check Sesja pytań i odpowiedzi

Prowadzący

Artur Strzesak, Menadżer Zarządzania Grupą Kategorii, Eurocash Cash&Carry

Od ponad 13 lat związany z zakupami, category managementem i usprawnianiem procesów biznesowych. Karierę zawodową rozpoczynał w dziale zakupów jednego z największych producentów wyrobów tytoniowych na świecie, gdzie odpowiadał za optymalizację i konsolidację procesów zakupowych w pionie produkcyjnym. Podczas współpracy z Imperial Tobacco Polska uprościł i uszczelnił procesy zakupowe, wprowadził systemy raportowania i kontroli zakupowej, zunifikował i skonsolidował działy zakupów w przejętych w Polsce zakładach grupy, odpowiadał za wdrożenie platform aukcyjnych, VMI oraz E-procurement.

Następnie związany z Lidl Polska, gdzie odpowiadał za kategorie świeże. Wykreował i wprowadził na półkę kilkadziesiąt całkowicie nowych produktów marki własnej, prowadził negocjacje handlowe w skali europejskiej, tworzył strategie rozwoju kategorii.

Od 2013 roku zarządzał kategoriami świeżymi w Eurocash Cash&Carry, gdzie odpowiadał za tworzenie i realizację strategii kategorii o obrocie 1 mld pln netto rocznie, prowadził projekty wdrożeniowe w zakresie convenience, owoce i warzywa. Później odpowiedzialny za stworzenie i realizację planu naprawczego dla kategorii chemia i pet food, a także odpowiedzialny za obszar layout oraz projekty specjalne w zakresie automatyzacji procesów sprzedaży, optymalizacji procesów zakupowych, procesów zarządzania kategorią, a także projekty w obszarze komunikacji z klientem i nowych technologii wspierających procesy sprzedaży.

Obecnie odpowiada za zarządzanie i negocjacje w obszarze nieruchomości, inwestycji, odpowiada za budżet CAPEX, prowadzi projekty związane z optymalizacją procesów i customer experience.

Równocześnie, od początku kariery zawodowej, wspiera przedsiębiorstwa w zakresie analizy biznesowej, optymalizacji i poprawy efektywności procesów biznesowych głównie w obszarze zakupów i sprzedaży w ramach własnej organizacji www.strategicsolutions.pl.

Harmonogram:

9:30 Powitanie uczestników i rozpoczęcie warsztatu

9:40 – 11:25 BLOK I

RM i Pricing – czym jest, na czym polega, jakie procesy obejmuje

  • Zdefiniowanie Revenue Management oraz Pricing
  • Czym w praktyce jest RM i Pricing
  • Procesy wchodzące w skład RM i Pricingu

Warunki handlowe – konstrukcja, składowe, znaczenie dla RM

  • Relacja dostawca/producent – dystrybutor
  • Co ma wpływ na konstrukcję warunków handlowych
  • Elementy składowe warunków handlowych
  • Wpływ konstrukcji warunków handlowych na strategie kategorii i zarządzanie przychodami
  • Na co zwracać szczególną uwagę w warunkach handlowych

Strategia kategorii – czym jest, z jakich elementów się składa, jak ją stworzyć

  • Co ma wpływ na strategię kategorii
  • Znaczenie strategii
  • Strategia kategorii w kontekście strategii firmy
  • Elementy strategii kategorii
  • Jak tworzy się strategię i jak weryfikuje się jej realizację
  • Jak w praktyce wygląda tworzenie i realizacja strategii kategorii – przykłady

Polityka cenowa i polityka promocyjna jako element strategii kategorii

  • Zdefiniowanie polityki cenowej i promocyjnej
  • Czym w praktyce jest polityka cenowa i promocyjna
  • Jak definiować obie polityki
  • Narzędzia do realizacji polityki cenowej i promocyjnej
  • Sposoby weryfikacji polityki cenowej i promocyjnej

11:25 – 11:40 Przerwa na kawę

11:40 – 13:40 BLOK II

Sposoby wyznaczania i mierzenia cen regularnych i promocyjnych

  • Czym jest shopping
  • Narzędzia do prowadzenia polityki cenowej i promocyjnej na przykładzie

Narzędzia i sposoby wyznaczania oraz mierzenia indeksów cenowych

  • Czym w praktyce jest koszyk i HEL
  • Sposoby wyznaczania koszyka i HEL-u
  • Analizy w oparciu o pozycjonowanie cenowe

Kalkulacja promocji z perspektywy dystrybutora

  • Spojrzenie dystrybutora na promocje zakupowe
  • Rodzaje promocji zakupowych i ich refundacji
  • Modele zarządzania promocjami, cele promocyjne, budżety promocyjne

Wpływ warunków promocji i refundacji promocji na RM od strony dystrybutora

  • Kalkulacja promocji zakupowej i sprzedażowej z perspektywy dystrybutora
  • Sposób myślenia kupca/category managera o promocjach
  • Wpływ poszczególnych rodzajów promocji zakupowych i sprzedażowych na RM

13:40 – 14:25 Przerwa na lunch

14:25 – 15:30 BLOK III

Narzędzia i parametry oceny efektywności promocji

  • Jak mierzyć promocje
  • Które parametry są istotne dla oceny efektywności promocji
  • Modele zarządzania promocjami

Analiza sprzedaży po rodzajach sprzedaży

  • Modelowy sposób myślenia o sprzedaży
  • Rodzaje sprzedaży przez pryzmat kosztów każdego z nich

Miks sprzedaży a RM

  • Sprzedaż po rodzajach w kontekście strategii kategorii
  • Jak modyfikować miks sprzedaży w stronę korzystnego wpływu na przychody

Podsumowanie

15:30 – 16:30 BLOK IV

Sesja pytań i odpowiedzi (zakładany czas trwania ok. 1 h, może ulec skróceniu jeśli pula Q&A zostanie wykorzystania wcześniej)

16:30 Zakończenie wydarzenia

Rekomendacje

Nie miałeś okazji poznać naszego eksperta? Zobacz, jak opisywali Artura Strzesaka uczestnicy wydarzeń poświęconych zagadnieniom revenue i pricing management:

Bardzo ciekawa prezentacja z perspektywy pricingu. Perspektywa “drugiej strony”.

Ocena nawet 6: wiedza, doświadczenie, sposób przekazu. Bardzo interesująca!

Świetnie, że strona kupca została pokazana, dane prezentowane idealnie wpasowane – najlepsza prezentacja dnia i spotkania.

Bardzo dużo wartościowych informacji ,ciekawie opowiedziane, super praktyka, prosto, dynamicznie, bez owijania w bawełnę.

Dużo ciekawych i praktycznych informacji na poziome zakupy-producent.

Duża wiedza i zaangażowanie prowadzącego. Ciekawa prezentacja do przełożenia w realiach firmowych. Pomocny materiał w codziennej pracy.

Zapisz się

Co obejmuje bilet?

Pełen dostęp do całodniowej transmisji online 26 listopada 2020

30-dniowy dostęp do nagrania z wydarzenia oraz sesji pytań z prelegentem

Udział w sesji zadawania pytań – możliwość swobodnego zadania pytań prelegentowi w trakcie trwania prelekcji oraz po jej zakończeniu w sesji Q&A

Nieograniczona wymiana zdań z innymi uczestnikami wydarzenia na czacie publicznym

Pakiet materiałów dodatkowych udostępnionych przez prelegenta

Elektroniczny certyfikat udziału w wydarzeniu.

Chcesz się przeszkolić z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Masz pytania?

Agnieszka Palka

Project Manager
519-407-681

a.palka@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

Spotkanie praktyków to rodzaj wydarzenia, w którym możesz połączyć się z prelegentem online w czasie rzeczywistym za pomocą platformy szkoleniowej Trio Conferences – może zadać prelegentowi wszystkie pytania, które Cię interesują. Szczegółowe zasady oraz harmonogram spotkania online określone są w ofercie konkretnego wydarzenia.
Spotkania odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl
Tak, spotkania praktyków online zostały przygotowane w taki sposób, aby każdy mógł zadawać pytania.
Tak, dyskusje ekspertów mogą się odbywać jeśli przewiduje je program wydarzenia.
Aby zarejestrować się na darmowe webinarium musisz zaznaczyć wszystkie zgody marketingowe. Sprawdź czy je zaznaczyłeś – to najczęstszy powód problemów z rejestracją.
Po udanej rejestracji na ekranie pojawi się komunikat potwierdzający przyjęcie zgłoszenia wraz z linkiem do wirtualnego pokoju. Godzinę przed rozpoczęciem webinarium prześlemy go do Ciebie raz jeszcze wraz z przypomnieniem terminu.
Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania żadnego specjalistycznego oprogramowania.
Tak, nagrania z darmowych spotkań można obejrzeć po zalogowaniu/zarejestrowaniu się do platformy w Strefie darmowej.
Jeśli jesteś już zarejestrowany na platformie przejdź do Strefy darmowej, którą znajdziesz w dwóch miejscach na stronie:
– pierwsze – poprzez zakładkę Szkolenia w menu głównym (podzakładka Strefa darmowa)
– drugie – Kursy i strefa darmowa w zakładce Moje konto
Dostęp do nagrań, które Cię interesują, wykupujesz w wybranym przez siebie wariancie na określoną liczbę dni. Oznacza to, że przez ten czas możesz bez ograniczeń oglądać nagrania oraz dowolną liczbę razy wracać do nich oraz innych udostępnionych materiałów (prezentacje, raporty itp.)y. Nagrania są dostępne tylko poprzez platformę – nie można ich pobrać, aby skopiować. Pozostałe materiały są dostępne w opcji do pobrania.
Dostęp do nagrań otrzymasz od razu po opłaceniu dostępu wybraną przez siebie metodą płatności (przelew bankowy, PayU. Pamiętaj, że księgowanie może trwa kilka do kilkunastu godzin. Jeśli zależy Ci na czasie prześlij nam potwierdzenie przelewu na adres kontakt@trioconferences.pl, a udostępnimy Ci nagrania jeszcze tego samego dnia.
Przyczyn może być wiele. Najczęstsze:
1. Jeśli pojawia się komunikat: Nieobsługiwany format video lub MIME – problem spowodowany jest przez nieaktualną wtyczkę Flash. Proszę pobrać najnowszą wersję rozszerzenia Adobe Flash Player dla swojej przeglądarki internetowej.
2. Video nie odtwarza się w przeglądarce Chrome – ten problem pojawia się często. Najłatwiejszym rozwiązaniem jest skorzystanie z każdej innej przeglądarki.

Jeśli masz inny problem napisz do nas adres kontakt@trioconferences.pl
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze strefy darmowej, w której publikujemy nagrania bezpłatnych webinariów i prelekcji.