Pricing Management

(spotkanie praktyków online)

27 maja 2021

Od ponad roku świat wygląda inaczej. Wokół nas ciągłe zmiany. Zmiana zachowania klientów. Zmiana krajobrazu konkurencyjnego. Do tego przyspieszenie nowych technologii w świecie. To wszystko w diametralny sposób wpływa zarówno na społeczeństwo, jak i przedsiębiorstwa.  Funkcja cenowa, mająca coraz większy wpływ na wrażenia klientów, nie pozostaje odporna.

Podczas spotkania praktyków swoimi case studies podzielą się przedstawiciele m.in: Eurocash Cash&Carry, USP Zdrowie, Wonga Polska, Schneider Electric, Oriflame Poland.

Podczas spotkania dowiesz się:

  • Dlaczego warto mieć strategię kategorii
  • Jakie są instrumenty współdzielenia ryzyka (RSA) z perspektywy Kontrolingu
  • Co to jest koszyk i HEL
  • Jak zastosować data science w praktyce pricingowej
  • Jakie są najlepsze narzędzia do prowadzenia i weryfikacji polityki cenowej
  • Jak data science wpływa na pricing – nowe podejście do elastyczności cenowej i willingness-to-pay
  • Jakie są mechanizmy i procesy stojące za ustaleniem ceny produktu wchodzącego do oferty
  • Dlaczego potrzebujemy badań konsumenckich przy decyzjach pricingowych
  • Dodatkowo sesja Q&A – Chcesz włączyć się do rozmowy? Zadać pytanie? Po każdej prelekcji będzie mieć taką możliwość!

Dlaczego online?

  • NIE WYCHODZISZ Z DOMU, dzięki czemu nie narażasz zdrowia swojego, ani swoich bliskich.
  • WYPRZEDZASZ KONKURENCJĘ! Szkolisz się z interesującego Cię tematu.
  • Na zakończenie wydarzenia otrzymujesz certyfikat potwierdzający Twój udział w spotkaniu.

Wymagania techniczne spotkania praktyków online

  • Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
  • Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku

Prelegenci:

Jacek Korpikiewicz
Jacek Korpikiewicz
Pricing Manager, Wonga Polska
Sebastian Król
Sebastian Król
Financial Controller, USP Zdrowie
Łucja Sławianowska-Prywata
Łucja Sławianowska-Prywata
Pricing & Business Intelligence Manager, Oriflame Turkey&Africa
Artur Strzesak
Artur Strzesak
Menadżer Zarządzania Grupą Kategorii, Eurocash Cash&Carry
Jacek Wallusch
Jacek Wallusch
Data Scientist Manager, Schneider Electric

Do kogo adresowane jest spotkanie?

Do udziału zapraszamy osoby zajmujące się polityką cenową, tworzące strategię cenową, zarządzające przychodami, upustami i rabatami. W szczególności pracowników działów sprzedaży, finansów, controllingu, marketingu, area pricing.

.

Harmonogram:

9:30 Powitanie uczestników i rozpoczęcie spotkania

9:4010:30 Pricing jako element strategii kategorii produktowej

  • Pricing jako element strategii kategorii

– Co składa się na strategię kategorii

– Dlaczego warto mieć strategię kategorii

– Czym jest pricing i po co się go wykonuje

  • Polityka cenowa kategorii

– Czym w praktyce jest polityka cenowa

– Jak się kreuje politykę cenową – przykłady

– Co to jest koszyk i HEL – przykłady

  • Narzędzia do prowadzenia i weryfikacji polityki cenowej – przykłady

– Zasady działania takich narzędzi

– Przykład narzędzia

  • Case study – pozycjonowanie cenowe nowego produktu:

– Jak powstaje cena półkowa nowego produktu

– Mechanizmy i procesy stojące za ustaleniem ceny produktu wchodzącego do oferty

– Cena półkowa a cena transakcyjna

Artur Strzesak, Menadżer Zarządzania Grupą Kategorii, Eurocash Cash&Carry

10:30 – 10:35 Przerwa

10:35 – 11:15 Badania konsumenckie w pricingu

  • Dlaczego potrzebujemy badań konsumenckich przy decyzjach pricingowych?
  • Typy badań wspierające decyzje pricingowe – krótki przegląd
  • Przykłady badań – case study
  • Badania konsumenckie a value based pricing
  • Pułapki  
  • Jak sprawić by badania stały się w firmie insightem do podejmowania decyzji pricingowych

Łucja Sławianowska-Prywata, Pricing & Business Intelligence Manager, Oriflame Turkey&Africa

11:15 – 11:25 Przerwa na kawę

11:25 – 12:05 Pomiędzy pricingiem a data science

  • Jak rekrutować – jakich umiejętności szukać, czego nie obiecywać
  • Ewolucja zespołu – od budowania bazy danych do tworzenia aplikacji pricingowych
  • Zastosowania data science w praktyce pricingowej – rozwiązywanie typowych i nietypowych problemów pricingowych
  • Jak data science wpływa na pricing – nowe podejście do elastyczności cenowej i willingness-to-pay

Jacek Wallusch, Data Scientist Manager, Schneider Electric

12:05 – 12:10 Przerwa

12:10 – 12:50 Pricing B2C w czasach COVIDa

  • Zmiany zachowań klientów
  • Elastyczność klientów
  • Wpływ regulacji na kształt oferty oraz percepcję klienta

Jacek Korpikiewicz, Pricing Manager, Wonga Polska

12:50 – 13:20 Przerwa na lunch

13:20 – 14:00 Instrumenty współdzielenia ryzyka (RSA) z perspektywy Kontrolingu

  • Omówienie przykładowych mechanizmów – dlaczego świat refundacji jest podobny do FMCG
  • Rola Kontrolera / Revenue Manager’a i zespołu Market Access w przykładowym modelu refundacyjnym
  • Przykładowe case study z omówieniem

Sebastian Król, Financial Controller, USP Zdrowie

14:00 Zakończenie spotkania

Chcesz się przeszkolić z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Masz pytania?

Agnieszka Palka

Project Manager
519-407-681

a.palka@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

Szkolenia zamknięte organizujemy dla Twojej firmy lub Twojego zespołu na indywidualne zamówienie. Dokładnie dostosowujemy szkolenie do potrzeb klienta i przeprowadzamy je w dogodnym dla klienta momencie.
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.

Szkolenia zamknięte mogą odbyć się stacjonarnie (w siedzibie klienta lub innej dogodnej lokalizacji) albo online (na platformie szkoleniowej Trio Conferences lub z wykorzystaniem rozwiązania technologicznego klienta).

Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ Trio Conferences dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl

Szkolenia zamknięte są wyceniane indywidualnie – zostaw nam swoje dane w formularzu kontaktowym, abyśmy mogli je dla Ciebie wycenić.

Na cenę szkolenia ma wpływ kilka czynników, m.in.:
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.

Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania żadnego specjalistycznego oprogramowania.

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze strefy darmowej, w której publikujemy nagrania bezpłatnych webinariów i prelekcji.

Możesz zarejestrować się na trzy sposoby. Pierwsze – kupując dostęp do wydarzenia, drugi – zgłaszając się na wydarzenie darmowe, trzeci – rejestrując się poprzez zakładkę Zaloguj się w menu głównym (prawy, górny róg). Po zarejestrowaniu się każdy użytkownik otrzymuje dostęp do swoich kursów w zakładce Moje konto.

Tak, uczestnicy wydarzeń szkoleń zamkniętych otrzymują ELEKTRONICZNY CERTYFIKAT UCZESTNICTWA po zakończeniu szkolenia.