Szkolenie zamknięte

PREZENTACJE BIZNESOWE I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele szkolenia:

Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego prowadzenia prezentacji, wystąpień tak aby z powodzeniem wpływać na przekonania słuchaczy oraz profesjonalnego przekazania wiedzy i informacji. Nabycie sztuki kształtowania własnego wizerunku oraz rozwinięcie umiejętności wywierania wpływu w oparciu o wizerunek własny. Określenie własnego stylu prezentacji i wypracowanie indywidualnych metod jej przygotowania.

Korzyści dla uczestników:

  • Kreowanie profesjonalnego wizerunku własnego i wizerunku organizacji.
  • Umiejętność przekonującego  i zrozumiałego przekazywania treści.
  • Zwiększenie skuteczności przekazu poprzez przygotowanie profesjonalnej prezentacji.
  • Zarządzanie własnymi emocjami i umiejętność asertywnej komunikacji w dyskusji.
  • Wzmocnienie pewności siebie podczas prezentacji i wystąpień publicznych.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej ( 70% warsztat i 30% wykłady) wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji,  z którymi spotykają się uczestnicy w codziennej praktyce. Podstawowym zaleceniem metodycznym tego szkolenia jest stosowanie przez prowadzącego metod ABL (Activity Based Learning – uczenie w oparciu o aktywność).

Adresaci szkolenia:

  • Menedżerowie
  • Kierownicy
  • Handlowcy
  • Liderzy
  • Osoby występujące publicznie

Wymagania techniczne spotkania online:

  • Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
  • Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku

W programie m.in.:

hook, ok, check Charyzma w wystąpieniach publicznych – jak ją wypracować?

hook, ok, check Elementy skutecznej prezentacji. Cele prezentacji

hook, ok, check Trudne sytuacje, czyli zastrzeżenie i obiekcje w prezentacjach

hook, ok, check Wykorzystanie i kreowanie efektu pierwszego wrażenia

hook, ok, check Stres w wystąpieniach publicznych

hook, ok, check Typy osobowości w praktyce wystąpień publicznych


Program szkolenia obejmuje 4 sesje (po 4h dydaktyczne każda)

Program szkolenia:

WARSZTAT 1 (4 GODZINY)

Poznajmy się (ćwiczenia auto prezentacyjne,  nawiązujące do wystąpień publicznych) 

  • Otwarcie na kreatywność, nielinearne spojrzenie na sposób prezentacji oraz publiczność.
  • Ćwiczenie Przedstawienie się w czasie płonięcia zapałki.

            Jakie cechy wspólne z wystąpieniami publicznymi? (kontrola czasu, stresu, odbioru słuchaczy, doboru treści, celu, kształtowanie wizerunku, kontrola mowy ciała, głosu, treści itp.).

  • Konieczność spojrzenia na prezentację, wystąpienia z punktu widzenia publiczności. Oczami odbiorców.

Charyzma w wystąpieniach publicznych – jak ją wypracować?

  • Poszukiwanie punktu odniesienia.
  • wypracowanie  katalogu narzędzi służących do wypracowania charyzmy.
  • Wspólne wypracowanie „głównych umiejętności osoby występującej publicznie”:
  • Umiejętność zaangażowania – po co?/jak – narzędzia
  • Umiejętność obserwowania – po co?/jak -narzędzia
  • Umiejętność słuchania – po co?/jak-narzędzi
  • Umiejętność zadawania pytań – po co?/jak- narzędzia

Elementy skutecznej prezentacji. Cele prezentacji

  • Uświadomienie potrzeby i celu wystąpienie
  • Definiowanie celu wystąpienie
  • Zdefiniowanie podstawowych elementów wystąpienia, której celem jest informowanie i/lub przekonywanie
  • Czego uczestnicy prezentacji mają się dowiedzieć?
  • Jakie uczucia chcemy wywołać?
  • Jakie działania mają podjąć odbiorcy?
  • Przyciągnij uwagę słuchaczy/ jak?
  • Zainteresuj uczestników/jak?
  • Dla kogo wystąpienie?
  • Rola sumiennego przygotowania się do wystąpienia.
  • Dobre przygotowanie to mniej obiekcji, mniej trudnych sytuacji w trakcie wystąpień.

WARSZTAT 2 (4H)

Planowanie (SMART) prezentacji, elementy perswazji

  • Czego uczestnicy wystąpienia mają się dowiedzieć?
    • Jakie uczucia chcemy wywołać?
    • Jakie działania mają podjąć odbiorcy?

Czym się różni informacja od perswazji?

  • Jakie elementy powinny zawierać wystąpienia, które mają informować, a jakie te, która mają przekonywać?
    • Język perswazji w prezentacji.
    • Elementy kluczowe dla przekazu informacyjnego – podsumowanie trenera
    • Elementy kluczowe dla przekazu perswazyjnego – podsumowanie trenera
    • Prezentacja AIDA – co trzeba mieć na uwadze planując wystąpienie.
      • A (Attention) – wyrazisty początek, aby przykuć uwagę – co to może być?
      • I (Interest)– zainteresowanie tematem – to co jest bliskie problemom odbiorców i dla nich zrozumiałe co to może być?
      • D (Desire or Decision) – język korzyści – odniesienie do potrzeb, pokazanie jak temat rozwiązuje problem co to może być?
      • A (Action) – zachęcenie do działania, pokazanie co i jak, ew. uzyskanie deklaracji co to może być?

Co należy wziąć pod uwagę przygotowując wystąpienie:

  • Prezentacja dotycząca filtrów percepcyjnych.
  • Zasady zapamiętywania CzęstotliwośćPierwszeństwoŚwieżośćEmocje (znany, ważny)Obrazki vs słowa
  • co z tego wynika dla sposobu prezentowania
  • Co budzi emocje odbiorców? – dyskusja
  • Co wywołuje znużenie i irytację odbiorcy? – katalog: czego nie robić
  • Analiza sytuacyjna – dyskusja
  • Gdzie się odbywa wystąpienie – na wolnym powietrzu, w pomieszczeniu (duże/ małe, widne/ ciemne, duszne), w firmie lub w miejscu neutralnym
    • Ile osób – duża/mała grupa
    • Jak siedzą uczestnicy?
    • Jaki jest sprzęt dostępny?
    • Jaki jest czas?
    • Jakie są okoliczności? Zakłócacze?
    • Co mi jest jeszcze potrzebne?

WARSZTAT 3 (4H)

Wykorzystanie i kreowanie efektu pierwszego wrażenia.

  • Znaczenie pierwszego wrażenia w wystąpieniu (6 sekund).Narzędzia do kreowania pierwszego wrażenia.
  • Ćwiczenie – podpórki, dzięki którym wywołamy pozytywne pierwsze wrażenie.
  • Haptyka, proksemika, szmuzing (gadka szmatka), kontakt wzrokowy  .
  • Głos – Rundka „pierwsze kilka zdań z początku prezentacji”. Pytanie – wrażenie jakiej osoby zrobiłeś? Tembr, wysokość, modulacja itp.
  • Głos – dykcja – rundka ćwiczeń na dykcje (formatka: wierszyki łamiące języki). Znaczenie dykcji.

Skuteczne komunikowanie w wystąpieniach publicznych.

  • Spójność – mowa ciała, głos, treść.
  • Mowa ciała –  błędy
  • systemy reprezentacji – prezentowanie do słuchowców, wzrokowców i kinestetyków.

Typy osobowości w praktyce wystąpień publicznych

  • Typologia odbiorców prezentacji.
  • Omówienie „jak radzić sobie z poszczególnymi typami słuchaczy?”

Typy osobowości Cd:

  • Test komunikacyjny
  • Ćwiczenie – jak komunikować się z konkretnym typem?

Stres w wystąpieniach publicznych.

  • Ćwiczenie „ Co złego może się wydarzyć” –  w grupach uczestnicy piszą listę tego, czego się obawiają.
  • Ćwiczenia izometryczne i relaksacyjne wg. formatki.

Trudne sytuacje, czyli zastrzeżenie i obiekcje w prezentacjach:

  • Ćw w grupach: Trudne sytuacje w czasie prezentacji – wymoderowanie pomysłów i zapisanie na FP
    • Gdy urwie się wątek…
    • Gdy brakuje informacji…
    • Niezręczne pytania, zastrzeżenia, postawy roszczeniowe
    • Gdy odbiorca nie słucha

WARSZTAT 4 (4H)

Ćwiczenie finałowe.

·     Każdy z uczestników prezentuje swoje wystąpienie (5 lub 10 – w zależności od czasu –  minut) zgodnie z omawianymi na szkoleniu technikami.

  • Prezentujemy zasady udzielania informacji zwrotnej.
  • Sesja informacji zwrotnej
  • Podsumowanie.

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

Zgoda marketingowa

Administratorem danych osobowych jest Trio Conferences spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (00-739) przy ul. Stępińskiej 9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wykonania zamówionej usługi w postaci obsługi wiadomości i udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania oraz kierowania treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityka prywatności (https://online.trioconferences.pl/polityka-prywatnosci/ ) Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, przesyłając informację na adres e-mail: kontakt@trioconferences.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed wycofaniem tej zgody.

Masz pytania?

Marcin Jędrzejewski

Business Development Manager
514 902 951

m.jedrzejewski@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

Szkolenia zamknięte organizujemy dla Twojej firmy lub Twojego zespołu na indywidualne zamówienie. Dokładnie dostosowujemy szkolenie do potrzeb klienta i przeprowadzamy je w dogodnym dla klienta momencie.
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
Szkolenia zamknięte mogą odbyć się stacjonarnie (w siedzibie klienta lub innej dogodnej lokalizacji) albo online (na platformie szkoleniowej Trio Conferences lub z wykorzystaniem rozwiązania technologicznego klienta).
Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ Trio Conferences dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl
Szkolenia zamknięte są wyceniane indywidualnie – zostaw nam swoje dane w formularzu kontaktowym, abyśmy mogli je dla Ciebie wycenić.
Na cenę szkolenia ma wpływ kilka czynników, m.in.:
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.
Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania żadnego specjalistycznego oprogramowania.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze strefy darmowej, w której publikujemy nagrania bezpłatnych webinariów i prelekcji.
Możesz zarejestrować się na trzy sposoby. Pierwsze – kupując dostęp do wydarzenia, drugi – zgłaszając się na wydarzenie darmowe, trzeci – rejestrując się poprzez zakładkę Zaloguj się w menu głównym (prawy, górny róg). Po zarejestrowaniu się każdy użytkownik otrzymuje dostęp do swoich kursów w zakładce Moje konto.
Tak, uczestnicy wydarzeń szkoleń zamkniętych otrzymują ELEKTRONICZNY CERTYFIKAT UCZESTNICTWA po zakończeniu szkolenia.