Szkolenie zamknięte
PREZENTACJE BIZNESOWE I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE
Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele szkolenia:
Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego prowadzenia prezentacji, wystąpień tak aby z powodzeniem wpływać na przekonania słuchaczy oraz profesjonalnego przekazania wiedzy i informacji. Nabycie sztuki kształtowania własnego wizerunku oraz rozwinięcie umiejętności wywierania wpływu w oparciu o wizerunek własny. Określenie własnego stylu prezentacji i wypracowanie indywidualnych metod jej przygotowania.
Korzyści dla uczestników:
- Kreowanie profesjonalnego wizerunku własnego i wizerunku organizacji.
- Umiejętność przekonującego i zrozumiałego przekazywania treści.
- Zwiększenie skuteczności przekazu poprzez przygotowanie profesjonalnej prezentacji.
- Zarządzanie własnymi emocjami i umiejętność asertywnej komunikacji w dyskusji.
- Wzmocnienie pewności siebie podczas prezentacji i wystąpień publicznych.
Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej ( 70% warsztat i 30% wykłady) wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji, z którymi spotykają się uczestnicy w codziennej praktyce. Podstawowym zaleceniem metodycznym tego szkolenia jest stosowanie przez prowadzącego metod ABL (Activity Based Learning – uczenie w oparciu o aktywność).
Adresaci szkolenia:
- Menedżerowie
- Kierownicy
- Handlowcy
- Liderzy
- Osoby występujące publicznie
Wymagania techniczne spotkania online:
- Stałe łącze internetowe
- Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
- Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku
W programie m.in.:
Charyzma w wystąpieniach publicznych – jak ją wypracować?
Elementy skutecznej prezentacji. Cele prezentacji
Trudne sytuacje, czyli zastrzeżenie i obiekcje w prezentacjach
Wykorzystanie i kreowanie efektu pierwszego wrażenia
Stres w wystąpieniach publicznych
Typy osobowości w praktyce wystąpień publicznych
Program szkolenia obejmuje 4 sesje (po 4h dydaktyczne każda)
Program szkolenia:
WARSZTAT 1 (4 GODZINY)
Poznajmy się (ćwiczenia auto prezentacyjne, nawiązujące do wystąpień publicznych)
- Otwarcie na kreatywność, nielinearne spojrzenie na sposób prezentacji oraz publiczność.
- Ćwiczenie Przedstawienie się w czasie płonięcia zapałki.
Jakie cechy wspólne z wystąpieniami publicznymi? (kontrola czasu, stresu, odbioru słuchaczy, doboru treści, celu, kształtowanie wizerunku, kontrola mowy ciała, głosu, treści itp.).
- Konieczność spojrzenia na prezentację, wystąpienia z punktu widzenia publiczności. Oczami odbiorców.
Charyzma w wystąpieniach publicznych – jak ją wypracować?
- Poszukiwanie punktu odniesienia.
- wypracowanie katalogu narzędzi służących do wypracowania charyzmy.
- Wspólne wypracowanie „głównych umiejętności osoby występującej publicznie”:
- Umiejętność zaangażowania – po co?/jak – narzędzia
- Umiejętność obserwowania – po co?/jak -narzędzia
- Umiejętność słuchania – po co?/jak-narzędzi
- Umiejętność zadawania pytań – po co?/jak- narzędzia
Elementy skutecznej prezentacji. Cele prezentacji
- Uświadomienie potrzeby i celu wystąpienie
- Definiowanie celu wystąpienie
- Zdefiniowanie podstawowych elementów wystąpienia, której celem jest informowanie i/lub przekonywanie
- Czego uczestnicy prezentacji mają się dowiedzieć?
- Jakie uczucia chcemy wywołać?
- Jakie działania mają podjąć odbiorcy?
- Przyciągnij uwagę słuchaczy/ jak?
- Zainteresuj uczestników/jak?
- Dla kogo wystąpienie?
- Rola sumiennego przygotowania się do wystąpienia.
- Dobre przygotowanie to mniej obiekcji, mniej trudnych sytuacji w trakcie wystąpień.
WARSZTAT 2 (4H)
Planowanie (SMART) prezentacji, elementy perswazji
- Czego uczestnicy wystąpienia mają się dowiedzieć?
- Jakie uczucia chcemy wywołać?
- Jakie działania mają podjąć odbiorcy?
Czym się różni informacja od perswazji?
- Jakie elementy powinny zawierać wystąpienia, które mają informować, a jakie te, która mają przekonywać?
- Język perswazji w prezentacji.
- Elementy kluczowe dla przekazu informacyjnego – podsumowanie trenera
- Elementy kluczowe dla przekazu perswazyjnego – podsumowanie trenera
- Prezentacja AIDA – co trzeba mieć na uwadze planując wystąpienie.
- A (Attention) – wyrazisty początek, aby przykuć uwagę – co to może być?
- I (Interest)– zainteresowanie tematem – to co jest bliskie problemom odbiorców i dla nich zrozumiałe co to może być?
- D (Desire or Decision) – język korzyści – odniesienie do potrzeb, pokazanie jak temat rozwiązuje problem co to może być?
- A (Action) – zachęcenie do działania, pokazanie co i jak, ew. uzyskanie deklaracji co to może być?
Co należy wziąć pod uwagę przygotowując wystąpienie:
- Prezentacja dotycząca filtrów percepcyjnych.
- Zasady zapamiętywania CzęstotliwośćPierwszeństwoŚwieżośćEmocje (znany, ważny)Obrazki vs słowa
- co z tego wynika dla sposobu prezentowania
- Co budzi emocje odbiorców? – dyskusja
- Co wywołuje znużenie i irytację odbiorcy? – katalog: czego nie robić
- Analiza sytuacyjna – dyskusja
- Gdzie się odbywa wystąpienie – na wolnym powietrzu, w pomieszczeniu (duże/ małe, widne/ ciemne, duszne), w firmie lub w miejscu neutralnym
- Ile osób – duża/mała grupa
- Jak siedzą uczestnicy?
- Jaki jest sprzęt dostępny?
- Jaki jest czas?
- Jakie są okoliczności? Zakłócacze?
- Co mi jest jeszcze potrzebne?
WARSZTAT 3 (4H)
Wykorzystanie i kreowanie efektu pierwszego wrażenia.
- Znaczenie pierwszego wrażenia w wystąpieniu (6 sekund).Narzędzia do kreowania pierwszego wrażenia.
- Ćwiczenie – podpórki, dzięki którym wywołamy pozytywne pierwsze wrażenie.
- Haptyka, proksemika, szmuzing (gadka szmatka), kontakt wzrokowy .
- Głos – Rundka „pierwsze kilka zdań z początku prezentacji”. Pytanie – wrażenie jakiej osoby zrobiłeś? Tembr, wysokość, modulacja itp.
- Głos – dykcja – rundka ćwiczeń na dykcje (formatka: wierszyki łamiące języki). Znaczenie dykcji.
Skuteczne komunikowanie w wystąpieniach publicznych.
- Spójność – mowa ciała, głos, treść.
- Mowa ciała – błędy
- systemy reprezentacji – prezentowanie do słuchowców, wzrokowców i kinestetyków.
Typy osobowości w praktyce wystąpień publicznych
- Typologia odbiorców prezentacji.
- Omówienie „jak radzić sobie z poszczególnymi typami słuchaczy?”
Typy osobowości Cd:
- Test komunikacyjny
- Ćwiczenie – jak komunikować się z konkretnym typem?
Stres w wystąpieniach publicznych.
- Ćwiczenie „ Co złego może się wydarzyć” – w grupach uczestnicy piszą listę tego, czego się obawiają.
- Ćwiczenia izometryczne i relaksacyjne wg. formatki.
Trudne sytuacje, czyli zastrzeżenie i obiekcje w prezentacjach:
- Ćw w grupach: Trudne sytuacje w czasie prezentacji – wymoderowanie pomysłów i zapisanie na FP
- Gdy urwie się wątek…
- Gdy brakuje informacji…
- Niezręczne pytania, zastrzeżenia, postawy roszczeniowe
- Gdy odbiorca nie słucha
WARSZTAT 4 (4H)
Ćwiczenie finałowe.
· Każdy z uczestników prezentuje swoje wystąpienie (5 lub 10 – w zależności od czasu – minut) zgodnie z omawianymi na szkoleniu technikami.
- Prezentujemy zasady udzielania informacji zwrotnej.
- Sesja informacji zwrotnej
- Podsumowanie.
Formularz zgłoszeniowy
Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.
Masz pytania?
Najczęściej zadawane pytania
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.