Szkolenie zamknięte

PREZENTACJE BIZNESOWE I WYSTĄPIENIA PUBLICZNE

Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele szkolenia:

Rozwinięcie umiejętności profesjonalnego prowadzenia prezentacji, wystąpień tak aby z powodzeniem wpływać na przekonania słuchaczy oraz profesjonalnego przekazania wiedzy i informacji. Nabycie sztuki kształtowania własnego wizerunku oraz rozwinięcie umiejętności wywierania wpływu w oparciu o wizerunek własny. Określenie własnego stylu prezentacji i wypracowanie indywidualnych metod jej przygotowania.

Korzyści dla uczestników:

  • Kreowanie profesjonalnego wizerunku własnego i wizerunku organizacji.
  • Umiejętność przekonującego  i zrozumiałego przekazywania treści.
  • Zwiększenie skuteczności przekazu poprzez przygotowanie profesjonalnej prezentacji.
  • Zarządzanie własnymi emocjami i umiejętność asertywnej komunikacji w dyskusji.
  • Wzmocnienie pewności siebie podczas prezentacji i wystąpień publicznych.

Szkolenie prowadzone jest w formie warsztatowo-ćwiczeniowej ( 70% warsztat i 30% wykłady) wzbogacone symulacjami najistotniejszych sytuacji,  z którymi spotykają się uczestnicy w codziennej praktyce. Podstawowym zaleceniem metodycznym tego szkolenia jest stosowanie przez prowadzącego metod ABL (Activity Based Learning – uczenie w oparciu o aktywność).

Adresaci szkolenia:

  • Menedżerowie
  • Kierownicy
  • Handlowcy
  • Liderzy
  • Osoby występujące publicznie

Dla kogo:

  1. Generalistów HR (HR Dyrektorzy, HR Menedżerowie, HR Biznes Partnerzy), którzy nie zajmowali się szczegółowo zagadnieniami z obszaru Compensation & Benefits, a którzy chcieliby zapoznać się z pełnym spektrum procesów C&B lub odświeżyć tę wiedzę
  2. Generalistów HR, którzy chcieliby przygotować się do przeglądu procesów C&B w swojej organizacji
  3. Menedżerów, którzy podejmują decyzje dotyczące premiowania pracowników

Wymagania techniczne spotkania praktyków online

  • Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
  • Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku

W programie m.in.:

hook, ok, check Charyzma w wystąpieniach publicznych – jak ją wypracować?

hook, ok, check Elementy skutecznej prezentacji. Cele prezentacji

hook, ok, check Trudne sytuacje, czyli zastrzeżenie i obiekcje w prezentacjach

hook, ok, check Wykorzystanie i kreowanie efektu pierwszego wrażenia

hook, ok, check Stres w wystąpieniach publicznych

hook, ok, check Typy osobowości w praktyce wystąpień publicznych


Program szkolenia obejmuje 4 sesje (po 4h dydaktyczne każda)

Program szkolenia:

WARSZTAT 1 (4 GODZINY)

Poznajmy się (ćwiczenia auto prezentacyjne,  nawiązujące do wystąpień publicznych) 

  • Otwarcie na kreatywność, nielinearne spojrzenie na sposób prezentacji oraz publiczność.
  • Ćwiczenie Przedstawienie się w czasie płonięcia zapałki.

            Jakie cechy wspólne z wystąpieniami publicznymi? (kontrola czasu, stresu, odbioru słuchaczy, doboru treści, celu, kształtowanie wizerunku, kontrola mowy ciała, głosu, treści itp.).

  • Konieczność spojrzenia na prezentację, wystąpienia z punktu widzenia publiczności. Oczami odbiorców.

Charyzma w wystąpieniach publicznych – jak ją wypracować?

  • Poszukiwanie punktu odniesienia.
  • wypracowanie  katalogu narzędzi służących do wypracowania charyzmy.
  • Wspólne wypracowanie „głównych umiejętności osoby występującej publicznie”:
  • Umiejętność zaangażowania – po co?/jak – narzędzia
  • Umiejętność obserwowania – po co?/jak -narzędzia
  • Umiejętność słuchania – po co?/jak-narzędzi
  • Umiejętność zadawania pytań – po co?/jak- narzędzia

Elementy skutecznej prezentacji. Cele prezentacji

  • Uświadomienie potrzeby i celu wystąpienie
  • Definiowanie celu wystąpienie
  • Zdefiniowanie podstawowych elementów wystąpienia, której celem jest informowanie i/lub przekonywanie
  • Czego uczestnicy prezentacji mają się dowiedzieć?
  • Jakie uczucia chcemy wywołać?
  • Jakie działania mają podjąć odbiorcy?
  • Przyciągnij uwagę słuchaczy/ jak?
  • Zainteresuj uczestników/jak?
  • Dla kogo wystąpienie?
  • Rola sumiennego przygotowania się do wystąpienia.
  • Dobre przygotowanie to mniej obiekcji, mniej trudnych sytuacji w trakcie wystąpień.

WARSZTAT 2 (4H)

Planowanie (SMART) prezentacji, elementy perswazji

  • Czego uczestnicy wystąpienia mają się dowiedzieć?
    • Jakie uczucia chcemy wywołać?
    • Jakie działania mają podjąć odbiorcy?

Czym się różni informacja od perswazji?

  • Jakie elementy powinny zawierać wystąpienia, które mają informować, a jakie te, która mają przekonywać?
    • Język perswazji w prezentacji.
    • Elementy kluczowe dla przekazu informacyjnego – podsumowanie trenera
    • Elementy kluczowe dla przekazu perswazyjnego – podsumowanie trenera
    • Prezentacja AIDA – co trzeba mieć na uwadze planując wystąpienie.
      • A (Attention) – wyrazisty początek, aby przykuć uwagę – co to może być?
      • I (Interest)– zainteresowanie tematem – to co jest bliskie problemom odbiorców i dla nich zrozumiałe co to może być?
      • D (Desire or Decision) – język korzyści – odniesienie do potrzeb, pokazanie jak temat rozwiązuje problem co to może być?
      • A (Action) – zachęcenie do działania, pokazanie co i jak, ew. uzyskanie deklaracji co to może być?

Co należy wziąć pod uwagę przygotowując wystąpienie:

  • Prezentacja dotycząca filtrów percepcyjnych.
  • Zasady zapamiętywania CzęstotliwośćPierwszeństwoŚwieżośćEmocje (znany, ważny)Obrazki vs słowa
  • co z tego wynika dla sposobu prezentowania
  • Co budzi emocje odbiorców? – dyskusja
  • Co wywołuje znużenie i irytację odbiorcy? – katalog: czego nie robić
  • Analiza sytuacyjna – dyskusja
  • Gdzie się odbywa wystąpienie – na wolnym powietrzu, w pomieszczeniu (duże/ małe, widne/ ciemne, duszne), w firmie lub w miejscu neutralnym
    • Ile osób – duża/mała grupa
    • Jak siedzą uczestnicy?
    • Jaki jest sprzęt dostępny?
    • Jaki jest czas?
    • Jakie są okoliczności? Zakłócacze?
    • Co mi jest jeszcze potrzebne?

WARSZTAT 3 (4H)

Wykorzystanie i kreowanie efektu pierwszego wrażenia.

  • Znaczenie pierwszego wrażenia w wystąpieniu (6 sekund).Narzędzia do kreowania pierwszego wrażenia.
  • Ćwiczenie – podpórki, dzięki którym wywołamy pozytywne pierwsze wrażenie.
  • Haptyka, proksemika, szmuzing (gadka szmatka), kontakt wzrokowy  .
  • Głos – Rundka „pierwsze kilka zdań z początku prezentacji”. Pytanie – wrażenie jakiej osoby zrobiłeś? Tembr, wysokość, modulacja itp.
  • Głos – dykcja – rundka ćwiczeń na dykcje (formatka: wierszyki łamiące języki). Znaczenie dykcji.

Skuteczne komunikowanie w wystąpieniach publicznych.

  • Spójność – mowa ciała, głos, treść.
  • Mowa ciała –  błędy
  • systemy reprezentacji – prezentowanie do słuchowców, wzrokowców i kinestetyków.

Typy osobowości w praktyce wystąpień publicznych

  • Typologia odbiorców prezentacji.
  • Omówienie „jak radzić sobie z poszczególnymi typami słuchaczy?”

Typy osobowości Cd:

  • Test komunikacyjny
  • Ćwiczenie – jak komunikować się z konkretnym typem?

Stres w wystąpieniach publicznych.

  • Ćwiczenie „ Co złego może się wydarzyć” –  w grupach uczestnicy piszą listę tego, czego się obawiają.
  • Ćwiczenia izometryczne i relaksacyjne wg. formatki.

Trudne sytuacje, czyli zastrzeżenie i obiekcje w prezentacjach:

  • Ćw w grupach: Trudne sytuacje w czasie prezentacji – wymoderowanie pomysłów i zapisanie na FP
    • Gdy urwie się wątek…
    • Gdy brakuje informacji…
    • Niezręczne pytania, zastrzeżenia, postawy roszczeniowe
    • Gdy odbiorca nie słucha

WARSZTAT 4 (4H)

Ćwiczenie finałowe.

·     Każdy z uczestników prezentuje swoje wystąpienie (5 lub 10 – w zależności od czasu –  minut) zgodnie z omawianymi na szkoleniu technikami.

  • Prezentujemy zasady udzielania informacji zwrotnej.
  • Sesja informacji zwrotnej
  • Podsumowanie.

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

Zgoda marketingowa

Administratorem danych osobowych jest Trio Conferences spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (00-739) przy ul. Stępińskiej 9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wykonania zamówionej usługi w postaci obsługi wiadomości i udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania oraz kierowania treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityka prywatności (https://online.trioconferences.pl/polityka-prywatnosci/ ) Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, przesyłając informację na adres e-mail: kontakt@trioconferences.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed wycofaniem tej zgody.

Masz pytania?

Marcin Jędrzejewski

Business Development Manager
514 902 951

m.jedrzejewski@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

1. Gdzie odbywają się wydarzenia organizowane online?

Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl

2. Jakich programów potrzebuję, aby korzystać z platformy szkoleniowej?

Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania specjalistycznego oprogramowania.

3. Jak otrzymam dostęp do platformy?

Wystarczy zarejestrować się dokonując zakupu wydarzenia.

4. Jak rozpoczyna się wydarzenie online?

W dniu wydarzenia należy ZALOGOWAĆ SIĘ DO PLATFORMY o określonej w harmonogramie godzinie, o której prelegenci będą wygłaszać swoje prelekcje zgodnie z agendą zadeklarowaną przez organizatora.

5. Czy można zadawać pytania prelegentem?

Po każdej prelekcji odbędzie się SESJA PYTAŃ, w trakcie której uczestnicy będą mieli możliwości zadania pytań prelegentowi.

7. Czy uczestnicy wydarzenia będą mogli rozmawiać ze sobą?

Tak. W trakcie prelekcji można będzie WYMIENIAĆ SIĘ OPINIAMI Z INNYMI UCZESTNIKAMI wydarzenia na dedykowanym czacie publicznym. Będzie możliwość rozmowy pomiędzy poszczególnymi uczestnikami wydarzenia na czacie prywatnym.

8. Czy otrzymam certyfikat uczestnictwa w wydarzeniu?

Tak. Wydarzenie zakończy się przesłaniem ELEKTRONICZNYCH CERTYFIKATÓW UCZESTNICTWA.