Szkolenie otwarte 7 września

Matematyka biznesowo-handlowa

Niezbędna wiedza dla świadomego handlowca

Szkolenie online

Szkolenie online z matematyki biznesowo-handlowej łączy praktyczną wiedzę opartą na przykładach z biznesu i zadaniach z interaktywną formą uczestnictwa, które powinien znać każdy świadomy pracownik działu sprzedaży i marketingu! Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.

Wiedza z zakresu matematyki biznesowej m.in. pomoże uczestnikom:

  • prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe w miejsce negocjacji opartych na intuicji
  • zrozumieć w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży
  • zrozumieć, w jaki sposób udzielane rabaty handlowe i promocyjne przekładają się na rentowność
  • efektywnie planować portfolio produktów i promocje cenowe
  • zrozumieć, co należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności współpracy
  • prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty
  • zrozumieć różnicę między pojęciem marży i narzutu
  • wyliczać, o ile więcej trzeba sprzedać, aby odrobić udzielony rabat w masie marży
  • obliczyć ile kosztuje sprzedającego termin płatności
  • zrozumieć, na czym polega finansowanie prowadzonego biznesu i czym jest kapitał pracujący

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne przykłady i  autorskie zadania trenera, które są wspólnie rozwiązywane po krótkim wprowadzeniu teoretycznym do omawianych zagadnień. Zadania są rozwiązywane przez uczestników z wykorzystaniem kalkulatora co pozwala utrwalić wiedzę i wykorzystać ją później na spotkaniu z klientem.

Uzupełnieniem szkolenia jest dodatkowy PANEL KONSULTACYJNY LIVE z prowadzącym, bezpośrednio po zakończeniu szkolenia. Wyniki i wątpliwości powstałe podczas rozwiązywania zadań w trakcie szkolenia, uczestnicy będą mogli skonsultować z prowadzącym podczas PANELU. Uczestnictwo w dodatkowym panelu jest dobrowolne.

Prowadzący: Małgorzata Warda

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu, sprzedaży i marketingu, które zdobywała pracując w korporacjach międzynarodowych jako m.in. Handlowiec, Key Account Mangager, National Key Account Manager, Dyrektor Handlowy. Wynegocjowała ponad 2000 kontraktów handlowych, wprowadziła na rynek szereg znanych marek – m.in. system kapsułkowy Nescafé Dolce Gusto i naczynia do gotowania Tefal Ingenio. Obecnie prowadzi firmę doradczą Warda Consulting Team (www.wardateam.com) i jako konsultant w zakresie strategii biznesowych wspiera zarówno duże korporacje jak i młode firmy w zakresie zarządzania, optymalizacji procesów i zwiększania rentowności prowadzonych działań handlowych. Obszary jej specjalizacji to przede wszystkim szkolenia z matematyki biznesowo-handlowej i negocjacji w oparciu o wartości matematyczne i aspekty finansowe, zarządzanie zmianą, zarządzanie zespołami, optymalizacja procesów biznesowych. Jest również certyfikowanym międzynarodowo mentorem biznesu w ramach European Mentoring & Coaching Council oraz wykładowcą MBA w szkołach biznesu. Jej artykuły o tematyce sprzedażowej i finansowej regularnie ukazują się w takich tytułach jak : Szef Sprzedaży, Puls Biznesu, Nowa Sprzedaż, As Sprzedaży Finanse i Controlling, Controlling i Rachunkowość Zarządcza.

Dla kogo:

  • Menadżerów i kierowników działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Managerów
  • Handlowców negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product managerów i pracowników działów marketingu
  • Pracowników działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych

Szkolenie realizowane jest we współpracy z firmą Warda Consulting Team (www.wardateam.com)

W programie m.in. :

hook, ok, check Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?

hook, ok, check Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych

hook, ok, check Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?

hook, ok, check Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net

hook, ok, check Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne

hook, ok, check Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych

PROGRAM SZKOLENIA:

PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA:

Uczestnicy powinni posiadać kalkulator ( może być na telefonie typu smartphone), czyste kartki i przybory do pisania. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają podstawowy zestaw wzorów – wskazane jest wydrukowanie ich, aby móc z mieć do nich dostęp podczas rozwiązywania zadań. Uzupełnieniem szkolenia jest dodatkowy PANEL KONSULTACYJNY LIVE z prowadzącym, bezpośrednio po zakończeniu szkolenia. Wyniki i wątpliwości powstałe podczas rozwiązywania zadań w trakcie szkolenia, uczestnicy będą mogli skonsultować z prowadzącym podczas PANELU. Uczestnictwo w dodatkowym panelu jest dobrowolne.

9:45-10:00 Przywitanie uczestników, kwestie techniczne i organizacyjne

10:00-11:30 CZĘŚĆ 1: Podstawowe elementy rentowności

  • Rabaty wspierające rentowność i realizację strategii biznesowej
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
  • Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

11:30-11:45 Przerwa

11:45-13:15 CZĘŚĆ 2: Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych

  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

13:15-13:45 Przerwa obiadowa

13:45-15:15 CZĘŚĆ 3: Jakie rodzaje rabatów  wspierają realizację strategii sprzedaży?

  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i    ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

15:15 – 15:45 Panel konsultacyjny z prowadzącym

15:45 Zakończenie szkolenia

Szkolenie ma wymiar praktyczny. Trener na przykładzie swoich doświadczeń biznesowych przedstawi zagadnienia na przykładzie case study – ułatwi to zrozumienie i zapamiętanie zagadnień, tak aby uczestnicy mogli je od razu po szkoleniu zastosować w praktyce.

Zapisz się

Co obejmuje bilet?

Pełen dostęp do transmisji online 07 września 2021

Udział w PANELU KONSULTACYJNYM LIVE z prowadzącym

Bezpośredni kontakt z prelegentem po zakończeniu prezentacji

Nieograniczona wymiana zdań z innymi uczestnikami wydarzenia na czacie publicznym

Elektroniczny certyfikat udziału w wydarzeniu.

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Masz pytania?

Marcin Jędrzejewski

Business Development Manager
514 902 951

m.jedrzejewski@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania