Szkolenie otwarte 28 kwietnia

Matematyka biznesowo-handlowa

Niezbędna wiedza dla świadomego handlowca

Szkolenie online

Szkolenie online z matematyki biznesowo-handlowej łączy praktyczną wiedzę opartą na przykładach z biznesu i zadaniach z interaktywną formą uczestnictwa, które powinien znać każdy świadomy pracownik działu sprzedaży i marketingu! Znajomość matematyki biznesowej pozwoli uczestnikom warsztatów efektywniej zarządzać rentownością prowadzonych działań handlowych, świadomie planować portfolio produktów i promocje cenowe, a także zrozumieć jaki jest koszt finansowania każdego biznesu.

Wiedza z zakresu matematyki biznesowej m.in. pomoże uczestnikom:

  • prowadzić działania handlowe i marketingowe w oparciu o świadome decyzje biznesowe w miejsce negocjacji opartych na intuicji
  • zrozumieć w jaki sposób ustalać warunki handlowe, aby wspierały realizację targetów i obranej strategii sprzedaży
  • zrozumieć, w jaki sposób udzielane rabaty handlowe i promocyjne przekładają się na rentowność
  • efektywnie planować portfolio produktów i promocje cenowe
  • zrozumieć, co należy brać pod uwagę przy obliczaniu rentowności współpracy
  • prawidłowo obliczać rentowność, w tym marże i narzuty
  • zrozumieć różnicę między pojęciem marży i narzutu
  • wyliczać, o ile więcej trzeba sprzedać, aby odrobić udzielony rabat w masie marży
  • obliczyć ile kosztuje sprzedającego termin płatności
  • zrozumieć, na czym polega finansowanie prowadzonego biznesu i czym jest kapitał pracujący

Szkolenie prowadzone jest w oparciu o praktyczne przykłady i  autorskie zadania trenera, które są wspólnie rozwiązywane po krótkim wprowadzeniu teoretycznym do omawianych zagadnień. Zadania są rozwiązywane przez uczestników z wykorzystaniem kalkulatora co pozwala utrwalić wiedzę i wykorzystać ją później na spotkaniu z klientem.

Uzupełnieniem szkolenia jest dodatkowy PANEL KONSULTACYJNY LIVE z prowadzącym w dniu 10.05.21 w godzinach 10:00-11:00. Po szkoleniu uczestnicy otrzymają dodatkowy zestaw zadań dotyczących materiału realizowanego podczas warsztatów do samodzielnego rozwiązania. Wyniki i wątpliwości powstałe podczas rozwiązywania zadań lub wdrażania wiedzy uczestnicy po szkoleniu będą mogli skonsultować z prowadzącym podczas PANELU. Uczestnictwo w dodatkowym panelu jest dobrowolne.

Prowadzący: Małgorzata Warda

Posiada ponad 20 lat doświadczenia w zarządzaniu, sprzedaży i marketingu, które zdobywała pracując w korporacjach międzynarodowych jako m.in. Handlowiec, Key Account Mangager, National Key Account Manager, Dyrektor Handlowy. Wynegocjowała ponad 2000 kontraktów handlowych, wprowadziła na rynek szereg znanych marek – m.in. system kapsułkowy Nescafé Dolce Gusto i naczynia do gotowania Tefal Ingenio. Obecnie prowadzi firmę doradczą Warda Consulting Team (www.wardateam.com) i jako konsultant w zakresie strategii biznesowych wspiera zarówno duże korporacje jak i młode firmy w zakresie zarządzania, optymalizacji procesów i zwiększania rentowności prowadzonych działań handlowych. Obszary jej specjalizacji to przede wszystkim szkolenia z matematyki biznesowo-handlowej i negocjacji w oparciu o wartości matematyczne i aspekty finansowe, zarządzanie zmianą, zarządzanie zespołami, optymalizacja procesów biznesowych. Jest również certyfikowanym międzynarodowo mentorem biznesu w ramach European Mentoring & Coaching Council oraz wykładowcą MBA w szkołach biznesu. Jej artykuły o tematyce sprzedażowej i finansowej regularnie ukazują się w takich tytułach jak : Szef Sprzedaży, Puls Biznesu, Nowa Sprzedaż, As Sprzedaży Finanse i Controlling, Controlling i Rachunkowość Zarządcza.

Dla kogo:

  • Menadżerów i kierowników działów sprzedaży i marketingu
  • Key Account Managerów
  • Handlowców negocjujących warunki sprzedaży lub kontrakty
  • Product managerów i pracowników działów marketingu
  • Pracowników działów operacyjnych wspierających pracę działów handlowych

Szkolenie realizowane jest we współpracy z firmą Warda Consulting Team (www.wardateam.com)

Wymagania techniczne spotkania online:

  • Stałe łącze internetowe
  • Kamera internetowa
  • Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
  • Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku

W programie m.in. :

hook, ok, check Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?

hook, ok, check Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych

hook, ok, check Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?

hook, ok, check Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net

hook, ok, check Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne

hook, ok, check Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych

PROGRAM SZKOLENIA:

PRZYGOTOWANIE DO SZKOLENIA:

Uczestnicy powinni posiadać kalkulator ( może być na telefonie typu smartphone), czyste kartki i przybory do pisania. Przed szkoleniem uczestnicy otrzymają podstawowy zestaw wzorów – wskazane jest wydrukowanie ich, aby móc z mieć do nich dostęp podczas rozwiązywania zadań. Uzupełnieniem szkolenia jest dodatkowy PANEL KONSULTACYJNY LIVE z prowadzącym w dniu 10.05.21 w godzinach 10:00-11:00. Po szkoleniu uczestnicy otrzymają dodatkowy zestaw zadań dotyczących materiału realizowanego podczas warsztatów do samodzielnego rozwiązania. Wyniki i wątpliwości powstałe podczas rozwiązywania zadań lub wdrażania wiedzy uczestnicy po szkoleniu będą mogli skonsultować z prowadzącym podczas PANELU. Uczestnictwo w dodatkowym panelu jest dobrowolne.

9:45-10:00 Przywitanie uczestników, kwestie techniczne i organizacyjne

10:00-11:30 CZĘŚĆ 1: Podstawowe elementy rentowności

  • Rabaty wspierające rentowność i realizację strategii biznesowej
  • Narzut, marża, zysk, kontrybucja – czym się różnią i jak rozmawiać o nich z klientem?
  • Procent czy masa marży – co jest ważniejsze?
  • Analiza portfolio/oferty pod kątem rentowności
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

11:30-11:45 Przerwa

11:45-13:15 CZĘŚĆ 2: Podstawowe elementy finansowe w relacjach handlowych

  • Na czym zarabia klient, co będzie negocjował i dlaczego?
  • Rola kosztów stałych i zmiennych i ich wpływ na rentowność w sytuacji zmian rynkowych
  • Podstawowe elementy rachunku zysków i strat (P&L)
  • Podstawowe argumenty finansowe w rozmowach klientem
  • Czym jest kapitał pracujący i jak wpływa na działania firmy?
  • Termin płatności – jak obliczyć jego wartość dla celów negocjacyjnych?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

13:15-13:45 Przerwa obiadowa

13:45-15:15 CZĘŚĆ 3: Jakie rodzaje rabatów  wspierają realizację strategii sprzedaży?

  • Rodzaje cen – detaliczna, cennikowa, hurtowa, promocyjna, net
  • Od ceny wyjściowej do ceny 4 x net
  • Rodzaje rabatów i sposoby ich wyliczania – procentowe, wartościowe, progowe, liniowe, od nadwyżki i inne
  • Kaskadowo czy sumarycznie, frontowo czy potransakcyjnie czyli sposoby naliczania rabatów i    ich wpływ na zyskowność współpracy
  • Rodzaje bonusów i inwestycji – zależne lub niezależne od obrotu
  • Inwestycje pozakontraktowe i ich wpływ na rentowność współpracy
  • Typ biznesu klienta a struktura warunków handlowych
  • Warunki liczone „od dołu” i „od góry” – gdzie jest pułapka?
  • Praktyczne zadania biznesowe rozwiązywane w grupie z wykorzystaniem kalkulatora

15:15 Zakończenie szkolenia

Szkolenie ma wymiar praktyczny. Trener na przykładzie swoich doświadczeń biznesowych przedstawi zagadnienia na przykładzie case study – ułatwi to zrozumienie i zapamiętanie zagadnień, tak aby uczestnicy mogli je od razu po szkoleniu zastosować w praktyce.

Zapisz się

Co obejmuje bilet?

Pełen dostęp do transmisji online 28 kwietnia 2021

Udział w PANELU KONSULTACYJNYM LIVE z prowadzącym w dniu 10 maja 2021

Bezpośredni kontakt z prelegentem po zakończeniu prezentacji

Nieograniczona wymiana zdań z innymi uczestnikami wydarzenia na czacie publicznym

Elektroniczny certyfikat udziału w wydarzeniu.

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Masz pytania?

Marcin Jędrzejewski

Business Development Manager
514 902 951

m.jedrzejewski@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

Szkolenia zamknięte organizujemy dla Twojej firmy lub Twojego zespołu na indywidualne zamówienie. Dokładnie dostosowujemy szkolenie do potrzeb klienta i przeprowadzamy je w dogodnym dla klienta momencie.
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
Szkolenia zamknięte mogą odbyć się stacjonarnie (w siedzibie klienta lub innej dogodnej lokalizacji) albo online (na platformie szkoleniowej Trio Conferences lub z wykorzystaniem rozwiązania technologicznego klienta).
Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ Trio Conferences dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl
Szkolenia zamknięte są wyceniane indywidualnie – zostaw nam swoje dane w formularzu kontaktowym, abyśmy mogli je dla Ciebie wycenić.
Na cenę szkolenia ma wpływ kilka czynników, m.in.:
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.
Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania żadnego specjalistycznego oprogramowania.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze strefy darmowej, w której publikujemy nagrania bezpłatnych webinariów i prelekcji.
Możesz zarejestrować się na trzy sposoby. Pierwsze – kupując dostęp do wydarzenia, drugi – zgłaszając się na wydarzenie darmowe, trzeci – rejestrując się poprzez zakładkę Zaloguj się w menu głównym (prawy, górny róg). Po zarejestrowaniu się każdy użytkownik otrzymuje dostęp do swoich kursów w zakładce Moje konto.
Tak, uczestnicy wydarzeń szkoleń zamkniętych otrzymują ELEKTRONICZNY CERTYFIKAT UCZESTNICTWA po zakończeniu szkolenia.