Lider zdalnego zespołu

Formuła online

Liderzy mierzyli się z trudnościami w budowaniu zespołów jeszcze przed epidemią COVID-19. Dzisiaj, kiedy wiele firm przeszło do pracy zdalnej lub hybrydowej ich zadania jest jeszcze trudniejsze. Brak zaangażowania na spotkaniach, rozluźnienie relacji, problem z terminowością, czy problemy z optymalnym poziomem zaufania, to tylko wierzchołek góry lodowej jaką jest budowanie zdalnego zespołu.

To szkolenie przeznaczone jest dla liderów i menedżerów, którzy wcześniej nie kierowali zespołami lub zarządzali zespołami tradycyjnymi, a dzisiaj mierzą się ze zdalną rzeczywistością, a także dla wszystkich tych, którzy chcą zbudować efektywny, zgrany zdalny zespół, który będzie osiągał postawione cele biznesowe.

Szkolenie przeznaczone dla:

  • Szefów i Managerów zespołów
  • Szefów i Managerów działu HR
  • Osób odpowiedzialnych za komunikację wewnętrzną

Program obejmuje:

hook, ok, check Podstawy funkcjonowania zdalnego zespołu

hook, ok, check Funkcje managera w zespole zdalnym

hook, ok, check Wyznaczanie i egzekwowanie celów oraz zadań

hook, ok, check Motywowanie i kontrola pracowników za pomocą narzędzi do wirtualnej współpracy – dobre praktyki zdalnych liderów

hook, ok, checkPraca z priorytetami – dbanie o kluczowe wskaźniki efektywności

hook, ok, check Komunikacja w zdalnym zespole

hook, ok, check Narzędzia i techniki komunikacji w zespole rozproszonym

hook, ok, checkProwadzenie spotkań online


Program spotkania obejmuje 1 dzień szkoleniowy (6h). Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnego warsztatu, w którym uczestnicy biorą aktywny udział w ćwiczeniach i zadaniach przygotowanych przez prowadzącego. Każdy uczestnik kończy szkolenie z przygotowanym konkretnym planem działań do wdrożenia oraz specjalnym zestawem technik i narzędzi.

Dobre praktyki

Prezentacja praktycznych i łatwych do wdrożenia zasad, które usprawnią pracę Twojego zespołu zdalnego

Część praktyczna

Szkolenie prowadzone jest w formie interaktywnego warsztatu, w którym uczestnicy biorą aktywny udział w ćwiczeniach i zadaniach przygotowanych przez prowadzącego.

Sesja pytań i odpowiedzi

Czas przeznaczony na zadanie wszystkich nurtujących pytań oraz swobodną wymianę opinii pomiędzy prowadzącym, a praktykami biorącymi udział w spotkaniu

Prowadzący

HR Business Partner w sieci aptek Dr. Max. Pasjonat HR, rozwoju i innowacji. W swojej codziennej pracy łączy najnowszą wiedzę z zakresu zarządzania i rozwoju z cyfrowymi narzędziami, dostępnymi dla każdego. Specjalizuje się we wdrażaniu nowych rozwiązań i rozwoju zespołów. Od 2016 roku związany z drugą największą siecią aptek w Polsce, gdzie odpowiadał m.in. za rozwój menedżerski na różnych szczeblach, zespół trenerów terenowych, wdrażanie nowych projektów w zakresie miękkiego HR oraz zarządzanie zdalnym zespołem rekruterów. Jest absolwentem Uniwersytetu Medycznego oraz Ekonomicznego, prowadzi zajęcia na studiach podyplomowych na UE w Poznaniu

Harmonogram:

9:00 Powitanie uczestników i rozpoczęcie szkolenia

9:05 Zdalny zespół – podstawy funkcjonowania

  • Fazy budowania zespołu – formowanie, normowanie, burza, optymalne funkcjonowanie – znaczenie poszczególnych faz w budowaniu zespołu
  • Różnice między zespołem tradycyjnym i zdalnym
  • Planowanie pracy i organizacja wirtualnego zespołu
  • Zarządzanie relacjami w wirtualnym/ hybrydowym
  • Rytuały i integracja – jak zadbać o dobrą atmosferę w zespole
  • Budowanie zaufanie w zespole

10:30 Przerwa

10:45 Zdalny zespół –  dobrze funkcjonująca maszyna

  • Funkcje menedżera (planowanie, organizowanie, zarządzanie, kontrolowanie) w zespole zdalnym
  • Wyznaczanie i egzekwowanie celów oraz zadań
  • Praca z priorytetami – dbanie o kluczowe wskaźniki efektywności
  • Wstęp do zdalnych metodologii
  • Motywowanie i kontrola pracowników za pomocą narzędzi do wirtualnej współpracy – dobre praktyki zdalnych liderów
  • Strategiczne zarządzanie zespołem

12:15 Przerwa

12:45 Komunikacja w zdalnym zespole

  • Organizacja komunikacji wirtualnego zespołu
  • Narzędzia i techniki komunikacji w zespole rozproszonym
  • zaufanie, a kontrola – zdrowy balans dla efektywności

14:30 Prowadzenie spotkań online

  • Zasady spotkań online
  • Dobre praktyki spotkań online
  • Pułapki wirtualnych prezentacji
  • Prowadzący, facylitator, menedżer – różne potrzeby, różne role

16:00 Zakończenie szkolenia

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

FAQ

Najczęściej zadawane pytania

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Masz pytania?

Marta Pawlikowska

Project Director
880-124-108

m.pawlikowska@trioconferences.pl