Szkolenie zamknięte

KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE

WARSZTAT WPROWADZAJĄCY KULTURĘ INFORMACJI ZWROTNEJ WŚRÓD PRACOWNIKÓW WSZYSTKICH SZCZEBLI

Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele i korzyści szkolenia:

  1. Potrzeba feedbacku
    1. Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.
  2. Pułapki oceny innych
    1. Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.
  3. Kultura feedbacku
    1. Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.
  4. Narzędzia komunikacji
    1. Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.
  5. Formaty feedbacku
    1. Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).
  6. Trudne sytuacje
    1. Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.

Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych.

Adresaci szkolenia:

  • Kadra menedżerska wszystkich szczebli
  • Specjaliści z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
  • Kandydaci na stanowiska menedżerskie

W programie m.in.:

hook, ok, check Efektywna Komunikacja  – niewidzialny twórca kultury feedbacku

hook, ok, check Asertywność w służbie kultury feedbacku

hook, ok, check Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole

hook, ok, check Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.

hook, ok, check Jak formułować feedback

hook, ok, check Ja jako odbiorca informacji zwrotnej


Program szkolenia obejmuje 1 dzień (8h dydaktycznych), w trakcie którego uczestnicy:

  • Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
  • Ćwiczą pożądane zachowania
  • Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
  • Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia

Program szkolenia:

Otwarcie szkolenia

  1. Cele, tematyka szkolenia oraz korzyści ze zmiany kultury informacji zwrotnej w zespole.   

Dlaczego potrzebujemy kultury

  1. Wzajemna ocena  – pułapki i zagrożenia.
  2. Trafność oceny
  3. Jakie znaczenie ma obiektywizm feedbacku?
  4. Czy nasza ocena sytuacji zawsze jest trafna?
  5. Czy oceny nasze i innych ludzi się różnią? Dlaczego?
  6. Postrzeganie samych siebie ale przede wszystkim postrzeganie innych)
  7. Przykłady błędów oceny z doświadczenia Uczestników
  8. Podsumowanie i omówienie błędów oceny 
  • Sprzężenie jakości informacji zwrotnej z efektami.
  • Dlaczego pracownicy nie lubią procesu wzajemnej oceny?
  • Dlaczego potrzebujemy kultury feedbacku ?
  • Wdrożenie kultury feedbacku– szanse i zagrożenia

Efektywna Komunikacja  – niewidzialny twórca kultury feedbacku

  1. Droga komunikatu
  2. Warunki dobrej komunikacji
  3. Aspekt informacyjny i relacyjny komunikacji
  4. Bariery komunikacyjne
  5. Unikanie nieporozumień poprzez zamykanie koła komunikacji
  6. Różnice indywidualne w procesie komunikacji – czym się różnimy, jak różnice w kodowaniu i dekodowaniu wpływają na jakość komunikacji.
  7. Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji
  8. Pytania w fedbacku (rodzaje pytań i ich rola)
  9. Pytania w praktyce – ćwiczenie na zadawanie pytań otwartych
  10. Aktywne słuchanie, jako narzędzie budowania relacji i eliminowania barier komunikacyjnych.
  11. Błędy w słuchaniu i ukryte założenia .
  12. Aktywne słuchanie w praktyce na bazie case study.

Jak formułować feedback

  1. Podstawowe zasady przekazywania feedbacku  – podstawowe, praktyczne i użyteczne techniki feedbacku.
  2. Feedback w praktyce – ćwiczenie w trójkach

Ja jako odbiorca informacji zwrotnej

  1. Dlaczego i jak prosić o feedback.
  2. Jak przyjmować feedback.
  3. Prośba o feedback – ćwiczenie w parach i na forum
  4. Przyjmowanie feedbacku
  5. Błędy:
    • Gromadzenie kontrargumentów
    • Usprawiedliwianie się
    • Odpowiadanie krytyką na krytykę
  6. Reakcja prawidłowa:
    • Reakcja na krytykę „wprost”
    • Reakcja na krytykę uogólnioną
    • Reakcja na krytykę aluzyjną.
    • Reakcja na „domyślną ocenę”
    • Reakcja na krytykę „Uwikłaną”.

Asertywność w służbie kultury feedbacku

  1. Wprowadzenie techniki odmawiania- asertywna odmowa
  • Trening asertywnego odmawiania.
  • Techniki wspomagające asertywną odmowę .
  • Cd treningu z pogłębioną trudnością emocjonalną.
  • Włączmy element konsekwencji – zdarta płyta i zapowiedź sankcji.
  • Cd treningu z włączonym elementem konsekwencji.

Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.

  • Techniki asertywnego reagowania na agresję.
  • Stawianie granic.
  • Technika panowania nad emocjami w konflikcie.
  • Trening technik
  • Asertywność w egzekwowaniu ustaleń i podejmowaniu decyzji.

Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole

  1. Jak zainicjować zmiany w zespole – dyskusja i prezentacja trenera
  2. Kontrakt z zespołem na bieżący feedback – ćwiczenie w grupach

Podsumowanie szkolenia

  1. Podsumowanie szkolenia i rundka wypowiedzi Uczestników
  2. Ewaluacja

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

Zgoda marketingowa

Administratorem danych osobowych jest Trio Conferences spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (00-739) przy ul. Stępińskiej 9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wykonania zamówionej usługi w postaci obsługi wiadomości i udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania oraz kierowania treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityka prywatności (https://online.trioconferences.pl/polityka-prywatnosci/ ) Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, przesyłając informację na adres e-mail: kontakt@trioconferences.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed wycofaniem tej zgody.

Masz pytania?

Marcin Jędrzejewski

Business Development Manager
514 902 951

m.jedrzejewski@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania