Szkolenie zamknięte
KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE
WARSZTAT WPROWADZAJĄCY KULTURĘ INFORMACJI ZWROTNEJ WŚRÓD PRACOWNIKÓW WSZYSTKICH SZCZEBLI
Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele i korzyści szkolenia:
- Potrzeba feedbacku
- Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.
- Pułapki oceny innych
- Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.
- Kultura feedbacku
- Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.
- Narzędzia komunikacji
- Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.
- Formaty feedbacku
- Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).
- Trudne sytuacje
- Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.
Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych.
Adresaci szkolenia:
- Kadra menedżerska wszystkich szczebli
- Specjaliści z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
- Kandydaci na stanowiska menedżerskie
Wymagania techniczne spotkania online:
- Stałe łącze internetowe
- Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
- Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku
W programie m.in.:
Efektywna Komunikacja – niewidzialny twórca kultury feedbacku
Asertywność w służbie kultury feedbacku
Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole
Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.
Jak formułować feedback
Ja jako odbiorca informacji zwrotnej
Program szkolenia obejmuje 1 dzień (8h dydaktycznych), w trakcie którego uczestnicy:
- Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
- Ćwiczą pożądane zachowania
- Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
- Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
- Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia
Program szkolenia:
Otwarcie szkolenia
- Cele, tematyka szkolenia oraz korzyści ze zmiany kultury informacji zwrotnej w zespole.
Dlaczego potrzebujemy kultury
- Wzajemna ocena – pułapki i zagrożenia.
- Trafność oceny
- Jakie znaczenie ma obiektywizm feedbacku?
- Czy nasza ocena sytuacji zawsze jest trafna?
- Czy oceny nasze i innych ludzi się różnią? Dlaczego?
- Postrzeganie samych siebie ale przede wszystkim postrzeganie innych)
- Przykłady błędów oceny z doświadczenia Uczestników
- Podsumowanie i omówienie błędów oceny
- Sprzężenie jakości informacji zwrotnej z efektami.
- Dlaczego pracownicy nie lubią procesu wzajemnej oceny?
- Dlaczego potrzebujemy kultury feedbacku ?
- Wdrożenie kultury feedbacku– szanse i zagrożenia
Efektywna Komunikacja – niewidzialny twórca kultury feedbacku
- Droga komunikatu
- Warunki dobrej komunikacji
- Aspekt informacyjny i relacyjny komunikacji
- Bariery komunikacyjne
- Unikanie nieporozumień poprzez zamykanie koła komunikacji
- Różnice indywidualne w procesie komunikacji – czym się różnimy, jak różnice w kodowaniu i dekodowaniu wpływają na jakość komunikacji.
- Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji
- Pytania w fedbacku (rodzaje pytań i ich rola)
- Pytania w praktyce – ćwiczenie na zadawanie pytań otwartych
- Aktywne słuchanie, jako narzędzie budowania relacji i eliminowania barier komunikacyjnych.
- Błędy w słuchaniu i ukryte założenia .
- Aktywne słuchanie w praktyce na bazie case study.
Jak formułować feedback
- Podstawowe zasady przekazywania feedbacku – podstawowe, praktyczne i użyteczne techniki feedbacku.
- Feedback w praktyce – ćwiczenie w trójkach
Ja jako odbiorca informacji zwrotnej
- Dlaczego i jak prosić o feedback.
- Jak przyjmować feedback.
- Prośba o feedback – ćwiczenie w parach i na forum
- Przyjmowanie feedbacku
- Błędy:
- Gromadzenie kontrargumentów
- Usprawiedliwianie się
- Odpowiadanie krytyką na krytykę
- Reakcja prawidłowa:
- Reakcja na krytykę „wprost”
- Reakcja na krytykę uogólnioną
- Reakcja na krytykę aluzyjną.
- Reakcja na „domyślną ocenę”
- Reakcja na krytykę „Uwikłaną”.
Asertywność w służbie kultury feedbacku
- Wprowadzenie techniki odmawiania- asertywna odmowa
- Trening asertywnego odmawiania.
- Techniki wspomagające asertywną odmowę .
- Cd treningu z pogłębioną trudnością emocjonalną.
- Włączmy element konsekwencji – zdarta płyta i zapowiedź sankcji.
- Cd treningu z włączonym elementem konsekwencji.
Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.
- Techniki asertywnego reagowania na agresję.
- Stawianie granic.
- Technika panowania nad emocjami w konflikcie.
- Trening technik
- Asertywność w egzekwowaniu ustaleń i podejmowaniu decyzji.
Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole
- Jak zainicjować zmiany w zespole – dyskusja i prezentacja trenera
- Kontrakt z zespołem na bieżący feedback – ćwiczenie w grupach
Podsumowanie szkolenia
- Podsumowanie szkolenia i rundka wypowiedzi Uczestników
- Ewaluacja
Formularz zgłoszeniowy
Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.
Masz pytania?
Najczęściej zadawane pytania
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.