Szkolenie zamknięte

KULTURA FEEDBACKU W ZESPOLE

WARSZTAT WPROWADZAJĄCY KULTURĘ INFORMACJI ZWROTNEJ WŚRÓD PRACOWNIKÓW WSZYSTKICH SZCZEBLI

Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele i korzyści szkolenia:

  1. Potrzeba feedbacku
    1. Pracownicy wszystkich szczebli (nie tylko menedżerowie) zrozumieją potrzebę czystej, jasnej, konstruktywnej, bezemocjonalnej i rozwojowej informacji zwrotnej.
  2. Pułapki oceny innych
    1. Nauczą się nie oceniać „książki po okładce”. Doświadczą w praktyce jak często nasza ocena rzeczywistości (i innych) różni się od stanu faktycznego. Przez jakie nieuświadomione filtry dokonujemy oceny innych. I jakie są skutki takich błędów. Poznają narzędzia feedbacku zapobiegające takim błędom.
  3. Kultura feedbacku
    1. Uczestnicy szkolenia zrozumieją, że kultura feedbacku polega na jego jakości, częstotliwości i zdolności proszenia o informację zwrotną.
  4. Narzędzia komunikacji
    1. Uczestnicy uświadomią sobie (nieuświadomione dotąd) skutki „spontanicznej komunikacji” i jej wpływ na efekty informacji zwrotnej.
  5. Formaty feedbacku
    1. Uczestnicy poznają podstawowe, a przede wszystkim użyteczne formaty informacji zwrotnej (do zastosowania w różnych sytuacjach przyjmowania i udzielania feedbacku).
  6. Trudne sytuacje
    1. Uczestnicy przetrenują feedback w sytuacjach trudnych emocjonalnie, wymagających asertywności i kontroli emocji.

Szkolenia są interaktywne i wymagają dużego zaangażowania uczestników (do 80% czasu), co pozwala zastosować im poznaną wiedzę i narzędzia, już na zajęciach. W trakcie warsztatów trenerzy stosują zasadę PBL (Problem Based Learning) pozwalającą na twórczą pracę zespołową i poszukiwanie rozwiązań zdefiniowanych problemów. Dodatkowo praca oparta jest na podejściu Kolba do zdobywania wiedzy przez dorosłych.

Adresaci szkolenia:

  • Kadra menedżerska wszystkich szczebli
  • Specjaliści z zakresu zarządzania zasobami ludzkimi
  • Kandydaci na stanowiska menedżerskie

Wymagania techniczne spotkania online:

  • Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
  • Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku

W programie m.in.:

hook, ok, check Efektywna Komunikacja  – niewidzialny twórca kultury feedbacku

hook, ok, check Asertywność w służbie kultury feedbacku

hook, ok, check Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole

hook, ok, check Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.

hook, ok, check Jak formułować feedback

hook, ok, check Ja jako odbiorca informacji zwrotnej


Program szkolenia obejmuje 1 dzień (8h dydaktycznych), w trakcie którego uczestnicy:

  • Dyskutują i komentują przedstawiane treści teoretyczne
  • Ćwiczą pożądane zachowania
  • Udzielają sobie nawzajem konstruktywnej informacji zwrotnej
  • Wypracowują zasady współpracy i komunikacji
  • Otrzymują materiały pomocnicze dotyczące omówionych sesji, poszerzające i pogłębiające omówione zagadnienia

Program szkolenia:

Otwarcie szkolenia

  1. Cele, tematyka szkolenia oraz korzyści ze zmiany kultury informacji zwrotnej w zespole.   

Dlaczego potrzebujemy kultury

  1. Wzajemna ocena  – pułapki i zagrożenia.
  2. Trafność oceny
  3. Jakie znaczenie ma obiektywizm feedbacku?
  4. Czy nasza ocena sytuacji zawsze jest trafna?
  5. Czy oceny nasze i innych ludzi się różnią? Dlaczego?
  6. Postrzeganie samych siebie ale przede wszystkim postrzeganie innych)
  7. Przykłady błędów oceny z doświadczenia Uczestników
  8. Podsumowanie i omówienie błędów oceny 
  • Sprzężenie jakości informacji zwrotnej z efektami.
  • Dlaczego pracownicy nie lubią procesu wzajemnej oceny?
  • Dlaczego potrzebujemy kultury feedbacku ?
  • Wdrożenie kultury feedbacku– szanse i zagrożenia

Efektywna Komunikacja  – niewidzialny twórca kultury feedbacku

  1. Droga komunikatu
  2. Warunki dobrej komunikacji
  3. Aspekt informacyjny i relacyjny komunikacji
  4. Bariery komunikacyjne
  5. Unikanie nieporozumień poprzez zamykanie koła komunikacji
  6. Różnice indywidualne w procesie komunikacji – czym się różnimy, jak różnice w kodowaniu i dekodowaniu wpływają na jakość komunikacji.
  7. Werbalne i niewerbalne aspekty komunikacji
  8. Pytania w fedbacku (rodzaje pytań i ich rola)
  9. Pytania w praktyce – ćwiczenie na zadawanie pytań otwartych
  10. Aktywne słuchanie, jako narzędzie budowania relacji i eliminowania barier komunikacyjnych.
  11. Błędy w słuchaniu i ukryte założenia .
  12. Aktywne słuchanie w praktyce na bazie case study.

Jak formułować feedback

  1. Podstawowe zasady przekazywania feedbacku  – podstawowe, praktyczne i użyteczne techniki feedbacku.
  2. Feedback w praktyce – ćwiczenie w trójkach

Ja jako odbiorca informacji zwrotnej

  1. Dlaczego i jak prosić o feedback.
  2. Jak przyjmować feedback.
  3. Prośba o feedback – ćwiczenie w parach i na forum
  4. Przyjmowanie feedbacku
  5. Błędy:
    • Gromadzenie kontrargumentów
    • Usprawiedliwianie się
    • Odpowiadanie krytyką na krytykę
  6. Reakcja prawidłowa:
    • Reakcja na krytykę „wprost”
    • Reakcja na krytykę uogólnioną
    • Reakcja na krytykę aluzyjną.
    • Reakcja na „domyślną ocenę”
    • Reakcja na krytykę „Uwikłaną”.

Asertywność w służbie kultury feedbacku

  1. Wprowadzenie techniki odmawiania- asertywna odmowa
  • Trening asertywnego odmawiania.
  • Techniki wspomagające asertywną odmowę .
  • Cd treningu z pogłębioną trudnością emocjonalną.
  • Włączmy element konsekwencji – zdarta płyta i zapowiedź sankcji.
  • Cd treningu z włączonym elementem konsekwencji.

Asertywność w feedbacku: reagowanie na ocenę, emocje innych itp.

  • Techniki asertywnego reagowania na agresję.
  • Stawianie granic.
  • Technika panowania nad emocjami w konflikcie.
  • Trening technik
  • Asertywność w egzekwowaniu ustaleń i podejmowaniu decyzji.

Jak zainicjować zmiany w zakresie feedbacku w zespole

  1. Jak zainicjować zmiany w zespole – dyskusja i prezentacja trenera
  2. Kontrakt z zespołem na bieżący feedback – ćwiczenie w grupach

Podsumowanie szkolenia

  1. Podsumowanie szkolenia i rundka wypowiedzi Uczestników
  2. Ewaluacja

Chcesz przeszkolić swoich pracowników z innego tematu? Szukasz doświadczonej firmy, która skroi szkolenie na miarę aktualnych potrzeb Twojej firmy?

Trio Conferences od lat specjalizuje się w organizacji wydarzeń na zamówienie klienta.

Formularz zgłoszeniowy

Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.

Zgoda marketingowa

Administratorem danych osobowych jest Trio Conferences spółka z ograniczoną odpowiedzialnością sp. k. z siedzibą w Warszawie (00-739) przy ul. Stępińskiej 9. Pani/Pana dane będą przetwarzane w celu wykonania zamówionej usługi w postaci obsługi wiadomości i udzielenia odpowiedzi na wynikające z niej pytania oraz kierowania treści marketingowych w formie newslettera. Więcej informacji na temat przetwarzania danych osobowych znajduje się w Polityka prywatności (https://online.trioconferences.pl/polityka-prywatnosci/ ) Masz prawo w dowolnym momencie wycofać zgodę, przesyłając informację na adres e-mail: kontakt@trioconferences.pl. Wycofanie zgody nie wpływa na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych dokonanego przed wycofaniem tej zgody.

Masz pytania?

Marcin Jędrzejewski

Business Development Manager
514 902 951

m.jedrzejewski@trioconferences.pl

Najczęściej zadawane pytania

Szkolenia zamknięte organizujemy dla Twojej firmy lub Twojego zespołu na indywidualne zamówienie. Dokładnie dostosowujemy szkolenie do potrzeb klienta i przeprowadzamy je w dogodnym dla klienta momencie.
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
Szkolenia zamknięte mogą odbyć się stacjonarnie (w siedzibie klienta lub innej dogodnej lokalizacji) albo online (na platformie szkoleniowej Trio Conferences lub z wykorzystaniem rozwiązania technologicznego klienta).
Wydarzenia odbywają się na PLATFORMIE SZKOLENIOWEJ Trio Conferences dostępnej pod adresem www.online.trioconferences.pl
Szkolenia zamknięte są wyceniane indywidualnie – zostaw nam swoje dane w formularzu kontaktowym, abyśmy mogli je dla Ciebie wycenić.
Na cenę szkolenia ma wpływ kilka czynników, m.in.:
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.
Platforma szkoleniowa dostępna jest z poziomu przeglądarki internetowej – nie wymaga instalowania żadnego specjalistycznego oprogramowania.
Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą korzystać ze strefy darmowej, w której publikujemy nagrania bezpłatnych webinariów i prelekcji.
Możesz zarejestrować się na trzy sposoby. Pierwsze – kupując dostęp do wydarzenia, drugi – zgłaszając się na wydarzenie darmowe, trzeci – rejestrując się poprzez zakładkę Zaloguj się w menu głównym (prawy, górny róg). Po zarejestrowaniu się każdy użytkownik otrzymuje dostęp do swoich kursów w zakładce Moje konto.
Tak, uczestnicy wydarzeń szkoleń zamkniętych otrzymują ELEKTRONICZNY CERTYFIKAT UCZESTNICTWA po zakończeniu szkolenia.