Szkolenie zamknięte
CONTROLLING PERSONALNY I EFEKTYWNOŚĆ ZZL
Formuła online lub stacjonarnie – Ty decydujesz!

Cele szkolenia:
Głównym celem szkolenia jest przekonanie uczestników, że warto wdrażać i rozwijać controlling HR oraz zajmować się efektywnością ZZL. Optymalizację wykorzystania potencjału społecznego w organizacji można osiągnąć dzięki umiejętnemu wdrożeniu i rozwijaniu controllingu personalnego, nawiązując do misji i celów organizacji w zestawieniu z aktualnym i możliwym do osiągnięcia potencjałem pracy.
Celem szkolenia jest również ukazanie, jak przy zastosowaniu odpowiednich metod i narzędzi można przedstawić zjawiska personalne w ujęciu ilościowym i jakościowym.
Korzyści uczestników:
- Poznanie i przećwiczenie metod wskaźnikowego badania efektywności obszaru personalnego
- Nabycie umiejętności i przećwiczenie budowania karty wskaźnikowej w controllingu personalnym – w wersji tradycyjnej i jako pulpit menedżera
- Poznanie przykładowej metody i narzędzia do badań jakościowych obszarze personalnym
- Zapoznanie z metodą benchmarkingu wskaźników controllingu personalnego w kluczowych obszarach personalnych
Adresaci szkolenia:
- Specjaliści HR zajmujący się planowaniem zasobów ludzkich, rekrutacją, employer brandingiem, szkoleniami i rozwojem zawodowym, ocenami i motywowaniem
- HR Business Partnerzy
- Menedżerowie HR
- pozostałe osoby pragnące doskonalić wiedzę w zakresie wskaźnikowania poszczególnych obszarów ZZL, dążące do wyrażania „miękkiego HR twardymi wskaźnikami” i chcące poznać aktualne trendy w obszarze controllingu personalne
Wymagania techniczne spotkania online:
- Stałe łącze internetowe
- Komputer lub laptop z zainstalowaną przeglądarką internetową (zalecana Google Chrome)
- Głośniki lub słuchawki do odtwarzania dźwięku
Szkolenie ma charakter interaktywny, podczas którego przedstawione i przećwiczone zostaną wybrane narzędzia i metodologia, uczestnicy otrzymają także listę uniwersalnych wskaźników wraz z sposobami ich liczenia do praktycznego stosowania w swoich organizacjach.
W programie m.in.:
Wskaźniki controllingu personalnego
Metody doboru wskaźników dla firmy – strategicznych, taktycznych i operacyjnych w kluczowych obszarach HR
Karty wskaźników i pulpity menedżera – przykłady
Interpretacja oraz wykorzystanie wskaźników
Benchmarki controllingu personalnego
Arkusze controllingu najważniejszych funkcji i procesów HR
Program szkolenia obejmuje 2 dni (16h dydaktycznych), podczas których uczestnik pozna metody i narzędzia, dzięki którym można przedstawić zjawiska personalne w ujęciu ilościowym i jakościowym
Program szkolenia:
1 dzień | Prowadzenie analiz ilościowych w HR oraz wykorzystanie wskaźników controllingowych HR oraz benchmarków rynkowych
8.45 – 9.00 | Przywitanie uczestników, kwestie techniczne i organizacyjne
9.00 – 10.30 | I blok szkoleniowy – Controlling jako narzędzie do strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji
- Cele i funkcje controllingu personalnego
- Efektywność jako baza rozumienia controllingu personalnego
- Obszary objęte controllingiem personalnym
- Cykl zarządczy w HR z wykorzystaniem controllingu personalnego
- Controlling jako narzędzie do strategicznego zarządzania kapitałem ludzkim w organizacji
10.30 – 10.45 | Przerwa
10.45 – 12.15 | II blok szkoleniowy – Wskaźniki controllingu personalnego
- Powody mierzenia efektywności w zzl poprzez wskaźniki personalne
- 4 warstwy wskaźników personalnych : strategiczne, taktyczne, operacyjne oraz związane ze specyficznymi analizami HR
- Karty wskaźników HR – proste i zaawansowane
- Pulpit Menedżera (Dash Board) i prezentowanie wskaźników HR w organizacji poprzez Pulpit Menedżera
12.15 – 13.00 | Przerwa obiadowa
13.00 – 13.45 | III blok szkoleniowy – Wskaźniki controllingu personalnego strategiczne, ich obliczanie i interpretowanie
- Koncepcja 6 wskaźników strategicznych w HR i ich wykorzystanie
(w szczególności Human Capital ROI i jego zastosowanie) - Warsztat – analiza wskaźników i wnioskowanie o sytuacji HR w firmie na bazie rozliczenia wskaźników strategicznych
16.00-17.00 | VI blok szkoleniowy – Prowadzenie controllingu wskaźników HR w najważniejszych obszarach zzl na bazie analizy sytuacji firmy i analizy trendów
- Warsztat na bazie case study 1 (firma w doskonałej kondycji) – analiza wskaźników i wnioskowanie o sytuacji HR w firmie na bazie rozliczenia wskaźników strategiczno-taktycznych, poprawna interpretacja wyników, wnioskowanie co do kierunków zmian i udoskonaleń w obszarze personalnym
- Warsztat na bazie case study 2 (firma w słabej kondycji) – analiza wskaźników i wnioskowanie o sytuacji HR w firmie na bazie rozliczenia wskaźników strategiczno-taktyczno-operacyjnych, wnioskowanie co do kierunków zmian i udoskonaleń w obszarze personalnym
17.00 | Zamknięcie 1 dnia szkolenia
Suplement do zapoznania się po pierwszy dniu szkoleniu
Metodologia dot. kształtowania wskaźników dla firmy:
- Rzetelność i trafność wskaźników
- Definicje wskaźników i algorytmy liczenia wskaźników, listy włączeń i wyłączeń
- Poprawna interpretacja wskaźników
Dzień 2 | Narzędziownia w analityce HR i controllingu personalnym
8.45 – 9.00 | Przywitanie uczestników, kwestie techniczne i organizacyjne
9.00 – 10.00 | I blok szkoleniowy – Controlling strategicznych wskaźników wartości kapitału ludzkiego
- Platforma wskaźników wartości kapitału ludzkiego
- Case study 1. Ocena wybranych wskaźników wartości kapitału ludzkiego a inicjatywy HR skierowane na wzrost wartości kapitału ludzkiego i pomiar ich efektywności
- Cele strategiczne firmy a wytyczne inicjatyw a inicjatywy HR skierowane na ich realizację
- Case study 2. Wybrane cele strategiczne firmy a inicjatywy HR skierowane na ich realizację i pomiar ich efektywności
10.00 – 10.15 | Przerwa
10.15 – 11.00 | II blok szkoleniowy – Analiza obszarowa w HR
- Kluczowe zakresy funkcji HR w organizacji – kluczowe informacje
- Warsztat 1. Wykaz obszarów HR i analiza ich zaawansowania
- Rola HR w organizacji, rola HR BP – kluczowe informacje
- Warsztat 2. Wykaz obszarów HR i analiza poprawności ich realizowania (HR Klasyczny, HR BP)
- Compliance w HR – kluczowe informacje
- Warsztat 3. Analiza Compliance w HR na bazie case study
11.00 – 11.15 | Przerwa
11.15 – 11.45 | III blok szkoleniowy – Controlling procesów HR
- Procesy w HR i analiza procesowa w HR – kluczowe informacje
- Warsztat 1. Controlling kluczowych procesów HR na bazie arkusza kontrolnego
11.45 – 12.00 | Przerwa
12.00 – 12.45 | IV blok szkoleniowy – Analiza ilościowa stanu załogi
- Demografia i fluktuacja w zakładzie pracy i jej znaczenie dla efektywności biznesowej – kluczowe informacje
- Warsztat 1. Analiza demograficzna na bazie case study i ocena możliwych obszarów spadku efektywności
- Przykładowe metody badania efektywności rekrutacji i selekcji
- Warsztat 2. Analiza kosztów EB, rekrutacji i selekcji oraz adaptacji; ocena ich efektywności
12.45 – 13.30 | Przerwa obiadowa
13.30 – 14.30 | V blok szkoleniowy – Analiza jakościowa stanu załogi
- Kwalifikacje i kompetencje, opis stanowiska pracy i profil kwalifikacyjno-kompetencyjny, oceny kwalifikacji i kompetencji – kluczowe informacje
- Warsztat 1. Analiza kwalifikacyjno-kompetencyjna na bazie case study i wycena luki kompetencyjnej
- Przykład modelu szkolenia efektywnego biznesowo, wyceny efektów i ROI
- Warsztat 2. Analiza kosztów szkoleń i rozwoju; ocena ich efektywności
14.30 – 14.45 | Przerwa
14.45 – 15.45 | VI blok szkoleniowy – Podstawy analityki wynagrodzeń
- Wartościowanie stanowiska, wycena stanowiska wg wartości rynkowej i raporty płacowe, ustalenia dot. widełek płacowych, compa ratio – kluczowe informacje
- Case study 1. Kształtowanie płac zgodnie z rynkiem i koszty zmian płacowych
- Case study 2. Zmiany stanowiskowe i w obszarze taryfikacji płac w kierunku ograniczania roszczeń pracowników
15.45 – 16.00 | Przerwa
16.00 – 17.00 | VII blok szkoleniowy – Podstawy analityki obciążenia pracą i ustalania etatyzacji
- Obciążenie pracą, etatyzacja i kształtowanie struktury organizacyjnej, korekty etatyzacji na bazie wskaźników fluktuacji i absencji – kluczowe informacje
- Case study 1. Kształtowanie etatyzacji na bazie obciążenia pracą i zasad ustalania funkcji kierowniczo-nadzorczych
- Case study 2. Praca nad wzrostem efektywności w obrębie zespołów – coaching w obciążeniu pracą
17.00 | Zamknięcie 2 dnia szkolenia
Suplement do zapoznania się po drugim dniu szkolenia
Przykłady wskaźników w przykładowych kartach wskaźnikowych m.in. w obszarach:
- Struktura zatrudnienia
- Employer branding, Rekrutacja, Selekcja, Zatrudnienie, Adaptacja
- Fluktuacja kadr, Absencja, Zwolnienia, Outplacement
- Satysfakcja, Zaangażowanie
- Oceny okresowe – kwalifikacje, kompetencje
- Szkolenia, Rozwój zawodowy (zintegrowany), Ścieżki karier i awansów, Kompetencje wymagane i posiadane, Koszty luk kompetencyjnych
- Oceny okresowe – wyniki, wydajność,
- Wynagradzanie i motywacja finansowa,
- Motywowanie pozafinansowe
Ważne! Zakres szkolenia przepracowywany w drugim dniu zależy od tempa pracy grupy podczas szkolenia.
Formularz zgłoszeniowy
Jeśli chcesz wziąć udział w tym warsztacie albo chciałbyś zgłosić na warsztat swoich pracowników, zostaw nam swoje dane.
Masz pytania?
Najczęściej zadawane pytania
Można skorzystać z ogólnej oferty szkoleń zamkniętych, które oferujemy (publikujemy je na stronie Szkolenia zamknięte) lub zdecydować się na inny, dowolny temat szkolenia, które przygotujemy.
– czas trwania szkolenia,
– poziom jego zaawansowania,
– język w jakim miałoby się odbyć,
– specyfika szkolenia, tzn. czy ma obejmować informacje ogólne czy też ma bazować na konkretnych case study, ćwiczeniach dostosowanych do specyfiki pracy osób biorących udział w szkoleniu.